LCD - najpopularniejszy prezent

Około 925 mln dol. wydali Amerykanie na telewizory LCD w okresie świątecznym - w ten sposób wyświetlacze ciekłokrystaliczne stały się najpopularniejszym prezentem na święta.

W samym tylko USA sprzedano ponad 1,3 miliona telewizorów LCD. Główną przyczynę takiego sukcesu LCD należy upatrywać w znacznym spadku cen wyświetlaczy. Nie bez znaczenia była także promocja "świadomości HD", czyli przejście kolejnych stacji telewizyjnych na sygnał HD, wejście na rynek konsol nowej generacji oraz uczynienie z HDTV jeden z najmodniejszych rzeczy na rynku.

Dotychczas królem świątecznych zakupów w USA były aparaty cyfrowe. W 2006 roku ich dominacja została zatrzymana. Jednak producenci aparatów nie mają na co narzekać - ogólna wartość sprzedanych "cyfrówek" wyniosła 825 mln dol. - podaje grupa badawcza NPD.

Reklama

Zaszczytne trzecie miejsce przypadło komputerom przenośnym (810 mln dol.), tuż za nimi uplasowały się przenośne odtwarzacze multimedialne (720 mln dol.).

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy