Reklama

Czy warto kupić iPoda?

Podstawową kwestią w przenośnym odtwarzaczu jest zużycie baterii. Otóż, jak to zazwyczaj bywa, wszystko zależy od tego, co z iPodem video robimy. Samo słuchanie muzyki to kilka/kilkanaście godzin, pod warunkiem, że nie zmieniamy co chwilę tracków ręcznie (nie włączamy, wyłączmy wyświetlacza - a to się przecież zdarza często). Z plikami wideo jest już trochę gorzej - około 6 godzin. Samo ładowanie przy użyciu kabla USB na szczęście nie trwa długo.

Reklama

iPod video to także możliwości grania w gry (zakładka Dodatki, a potem Gry). iPod video firmowo posiada znanego i lubianego "Pasjansa", prostą zręcznościówkę "Parachute" oraz kopię kultowego "Arkanoid", "Brick". Trzeba przyznać, że sterowanie przy pomocy "pokrętła" w tę ostatnią grę sprawia wiele frajdy, trudniej natomiast układa się karty w "Pasjansie". Istnieje opcja ściągnięcia dodatkowych gier, niekoniecznie przez iTunes. Fani iPoda regularnie robią na niego kolejne tytuły. Na "piątej generacji" można m.in. zagrać w konwersję Dooma.

Oprócz gier, w zakładce Dodatki znajdziemy jeszcze takie użyteczne (standardowe) aplikacje jak Zegar, Kontakty, Kalendarz, Stoper oraz Notatki - ta ostatnia funkcja pozwala nam przeglądać wcześniej zrzucone pliki tekstowe (na szczęście, nie trzeba ich przerzucać przy pomocy iTunes). I w gruncie rzeczy są to wszystkie najważniejsze funkcje iPoda video.

Prawie jak Coca-Cola

Na początku 2006 roku Aplle ostrzegło swoich klientów, że niektóre iPody video z roku 2005 (a więc 5G, nie 5.5G) mogą zawierać trojana RavMonE.exe. Dzisiaj nie należy się tym martwić, jednak to wydarzenie pokazuje, że nawet Apple popełnia błędy. Kontrowersje wywołał także patentowy spór między Apple a Creative. Jeden z największych konkurentów firmy z jabłuszkiem, Creative, oskarżył ją o wzorowanie się na pomyśle pochodzącym z serii odtwarzaczy Zen. Obie firmy w sierpniu zeszłego roku podpisały jednak ugodę, a Creative aktualnie wprowadza na rynek produkty współpracujące z iPodem.

Ale to tak naprawdę detale, ponieważ cały świat (a szczególnie Ameryka) wydaje się kręcić wokół Apple. Na tegorocznym Macworld Steve Jobs podał do wiadomości publicznej, że z iTunes ściągnięto już ponad 2 miliardy piosenek (średnio 15 milionów na dzień). Rodzina iPodów dominuje na rynku. Bez wątpienia tak ogromny sukces Apple zawdzięcza także dobrze przeprowadzonej kampanii marketingowej oraz specjalnym liniom iPodów, które były promowane przez takie sławy jak Tony Hawk, Madonna, U2, a nawet przez Harrego Pottera (łączona promocja filmu). Apple rzeczywiście udało się powołać do życia markę tak znaną jak Coca-Cola. W końcu jeśli ktoś kupi sobie odtwarzacz MP3, zwykł mówić: "Kupiłem sobie odtwarzacz MP3", nie wymieniając zazwyczaj nazwy czy firmy. W przypadku iPoda jest inaczej. Jednak czy powinno to w ogóle interesować przeciętnego Polaka?

Rodzina iPodów trafiła do naszego kraju wraz z innymi odtwarzaczami MP3/odtwarzaczami multimedialnymi. Ten spory wybór powoduje, że każdy znajdzie coś na własną kieszeń. iPod video to solidny produkt, ale nie jest on pozbawiony konkurencji. Najlepiej sprawdzić to urządzenie przed zakupem - wielu osobom na pewno spodoba się charakterystyczny design oraz "Click wheel", inni znowu wybiorą konkurencyjne produkty. Na pewno "wartość" iPodów pójdzie w górę, kiedy w Polsce uruchomiony zostanie sklep iTunes, chociaż trudno podać tutaj konkretną datę.

Ciekawe tylko, czy któraś z polskich gwiazd nazwie swoje dziecko Jabłuszko?

Łukasz Kujawa

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje