Reklama

2 do 1 dla Blu-ray

Najnowsze analizy rynkowe magazynu Home Media Magazine dowodzą, że pierwsze 9 miesięcy bieżącego roku były bardziej łaskawe dla Blu-ray.

Ten pierwszy format sprzedał się dwukrotnie lepiej niż jego konkurent. Wynik ten jest dość niespodziewany, zważywszy, że w Europie sytuacja jest odwrotna.

Reklama

Od początku 2007 roku, Amerykanie kupili 2.6 miliona dysków Blu-ray, podczas gdy płyty HD DVD znalazły 1.4 miliona kupców. Daje nam to współczynnik 2:1 dla Blu-ray, który wygrał bitwę, ale czy również wojnę?

Warto przy tej okazji przypomnieć badania przeprowadzone w lipcu. Wtedy to format wysokiej rozdzielczości Blu-ray sprzedał się w 1.6 milionach sztuk, HD DVD uzyskało wynik na poziomie 795 tysięcy sztuk.

Analitycy rynkowi przewidują, że najważniejszym punktem tego roku będą święta Bożego Narodzenia, kiedy to następuje coroczna "gorączka" zakupowa. Równie ważnym czynnikiem przy kupnie płyt Blu-ray lub HD DVD jest ilość filmów dostępna na tych formatach.

Należy przyjąć scenariusz, w którym sprzedaż płyt obu tych formatów gwałtownie wzrośnie z uwagi na spadek cen odtwarzaczy. Sony już zapowiedziało drastyczną obniżkę ceny PlayStation 3, które jest silnikiem sprzedaży płyt Blu-ray, z drugiej strony Toshiba, czyli twórca formatu HD DVD, obniża ceny swoich odtwarzaczy HD DVD i montuje je w nowych notebookach.

PCArena.pl

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje