#ZostańWDomu! Jak sieci telekomunikacyjne wspierają swoich klientów?

Stan epidemii ogłoszony niedawno przez polski rząd sprawił, że wiele firm i instytucji stanęło wobec wielu nowych wyzwań. W całkiem innym trybie pracują dziś zarówno służby ratunkowe, szpitale i organy administracji publicznej, jak i media, przedsiębiorcy oraz przedstawiciele wielu kluczowych branż. Nic dziwnego: rozprzestrzenianie się koronawirusa wymusiło na Polakach błyskawiczną zmianę większości dotychczasowych nawyków i przyzwyczajeń.

Na tę niezwykłą sytuację musi teraz odpowiednio zareagować rynek. Sprawdzamy, jak z tą nową rzeczywistością radzi sobie T-Mobile.

Praca zdalna w czasach epidemii

Spora część Polaków w ostatnim czasie zdecydowała się pozostać w domach, przestawiając się na tryb pracy zdalnej. Do grupy, której codzienne funkcjonowanie zależy dziś od sprawnej infrastruktury telekomunikacyjnej, należą też uczniowie, studenci, a nawet posłowie. Nic więc dziwnego, że krajowe sieci komórkowe postanowiły na tę sytuację odpowiednio zareagować. I tak, klienci sieci T-Mobile mogą już od kilku dni zobaczyć na ekranach swoich telefonów komórkowych hasło #ZostańWDomu, zachęcające do poddawania się dobrowolnej samoizolacji i przestrzegania zasad tzw. dystansu społecznego.

To, jak bardzo zmienił się polski krajobraz pod wpływem epidemii koronawirusa SARS-CoV-2, potwierdzają dane operatorów telekomunikacyjnych. Sieć T-Mobile odnotowała na przykład w ciągu kilku ostatnich tygodni aż 40-procentowy wzrost liczby połączeń głosowych. Średni czas rozmów, według operatora, również uległ znacznemu wydłużeniu. O 25 proc. zwiększyło się też zużycie transferu danych w ramach internetu bezprzewodowego. Nie jest to jednak niespodzianką: bieżąca sytuacja i towarzyszące jej apele zachęcające do niewychodzenia z domu skłaniają do ograniczania bezpośrednich kontaktów z rodziną i znajomymi. Zamiast osobistych spotkań znakomita większość z nas wybiera obecnie rozmowy przez telefon czy wideokonferencje. Zdecydowanie częściej korzystamy także z usług serwisów VOD i streamingowych. Na taki obrót wypadków sieć T-Mobile była już przygotowana. Przeprowadzane przez nią w ostatnich latach prace rozwojowe i modernizacyjne sprawiły, że nawet pod znacznie większym obciążeniem może ona swoim abonentom oferować najwyższy poziom usług.

Wyjątkowe rozwiązania na wyjątkowe czasy

Dostrzegając niecodzienność obecnej sytuacji, sieć T-Mobilezdecydowała się podjąć szereg działań, które podniosą komfort klientów. Z tego powodu począwszy od 13 marca - a więc od momentu ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego na terenie całego kraju - sieć co piątek udostępnia klientom indywidualnym dodatkowe pakiety danych. Ich rozmiar wynosił najpierw 3 GB, w kolejnym tygodniu aż 10 GB, a w najnowszej "turze" - 5 GB. Darmowe pakiety można aktywować w aplikacji Mój T-Mobile. Z bezpłatnej oferty operatora skorzystało jak dotąd blisko milion osób.

Sieć T-Mobile podjęła również decyzję o przedłużeniu - i to aż do końca tego roku - promocji "GB za doładowanie", skierowanej do klientów, którzy korzystają z jej usług w ramach systemu pre-paid. Za każdym razem, gdy użytkownik telefonu zasili swoje konto kwotą wynoszącą minimum 25 zł, otrzyma w prezencie dodatkowy pakiet transferu o rozmiarze 10 GB. Aby skorzystać z oferty, wystarczy tylko doładować konto za pośrednictwem strony internetowej operatora lub aplikacji Mój T-Mobile, umożliwiającej m.in. przedłużenie kończącej się umowy, opłacanie faktur, zakup nowych usług czy udział w konkursach z atrakcyjnymi nagrodami.

Na tym jednak nie koniec. W związku z obecną sytuacją, której efektem jest wzmożone korzystanie z internetu domowego, operator zaprezentował nową ofertę na tego rodzaju dostęp do sieci - zarówno w wersji mobilnej, jak i światłowodowej. W obu wariantach przez pierwsze dwa miesiące użytkownicy będą mogli z niego korzystać za symboliczną złotówkę. Usługę można zakupić online lub za pośrednictwem infolinii, a niezbędny sprzęt i dokumenty zostaną nam dostarczone prosto do domu przez kuriera.

Społeczna odpowiedzialność biznesu w praktyce

T-Mobile udzielił również wsparcia personelowi dwóch placówek medycznych: pracownikom szpitala MSWiA w Warszawie oraz szpitala w Zgierzu. Wspólnie z firmą MyPhone sieć przekazała telefony komórkowe oraz karty SIM, dzięki którym będą oni mogli pozostać w stałym kontakcie z chorymi objętymi kwarantanną, bez zwiększania ryzyka zakażenia się koronawirusem. Operator uruchomił także specjalną infolinię 0-800-012-006 dla lekarzy zmagających się w tej chwili z epidemią koronawirusa. Na infolinii można uzyskać niezbędne wsparcie psychologiczne, świadczone przez wysoko wykwalifikowanych terapeutów. Wszystkie koszty związane z działaniem nowo utworzonego kanału wsparcia zostaną w całości pokryte przez firmę T-Mobile.

Sieć T-Mobilewyszła ponadto naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom przedsiębiorców, ułatwiając im możliwość uzyskania legalnej licencji na pakiet biurowy Microsoft Office 365 oraz oprogramowanie Microsft Teams. Dzięki temu firmy, których pracownicy wykonują obecnie swoje zadania w trybie zdalnym, będą mogły w nadchodzących tygodniach zachować pełną efektywność. Operator zapewnia jednocześnie przedsiębiorstwom pełne wsparcie we wdrażaniu wspomnianych systemów, oferując im zarazem możliwość skorzystania z innowacyjnego systemu telekonferencyjnego (informacje o tym, w jaki sposób można będzie skorzystać z wymienionych narzędzi, dostępne są tutaj).

Warto przy tej okazji przypomnieć, że sieć T-Mobile już w lutym tego roku otworzyła dostęp do pracy zdalnej wszystkim zatrudnionym w niej pracownikom, którzy swoje zadania służbowe mogli i chcieli wykonywać właśnie w tym trybie. Osobom, które z racji swoich obowiązków nie mogą pracować na odległość - wśród nich znajdują się m.in. pracownicy salonów stacjonarnych - zapewniono najlepsze możliwe warunki sanitarne: maseczki ochronne, środki dezynfekujące, rękawiczki jednorazowe nitrylowe oraz specjalne plastikowe osłony na biurka. Mimo podjętych starań i wszelkich zastosowanych do tej pory środków ostrożności, firma T-Mobile zachęca niezmiennie swoich klientów do ograniczenia wizyt w salonach stacjonarnych i korzystania z czatu, aplikacji mobilnej T-Mobile oraz kanałów wsparcia telefonicznego dostępnych pod numerem: 602 900 000.

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje