Są biura prasowe… i jest Effecto!

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wprowadził na rynek nowe rozwiązanie wspierające komunikację z mediami. System Effecto zmienia dotychczasowy sposób zarządzania media relations, łącząc 3 elementy: dedykowane bazy mediów, dziennikarzy i ekspertów, program pocztowy oraz intuicyjny portal do automatycznego pomiaru efektywności każdego wyemitowanego komunikatu.

System Effecto dedykowany jest głównie specjalistom public relations i rzecznikom prasowym, ale pośrednio - dzięki możliwości precyzyjnego wyboru odbiorców informacji - wspiera również dziennikarzy. Odpowiada na potrzeby osób, które oczekują bieżącej obserwacji rezultatów prowadzonych działań.  Z uwagi na dostępne funkcjonalności jest idealny zarówno dla tych, którzy nie posiadają własnej bazy kontaktów do mediów, jak i tych dysponujących własnymi danymi. Sprawdzi się również przy wysyłce komunikatów - bezpośrednio z systemu lub przy użyciu programu użytkownika. Effecto oferuje co najmniej kilka elementów, wyróżniających go spośród oferowanych na rynku biur prasowych: pomiar efektywności w czasie rzeczywistym; wyszukiwanie informacji z największej liczby źródeł; kontakty z przygotowanej na zamówienie bazy mediów, dziennikarzy i ekspertów; możliwość dodawania kontaktów własnych; wysyłkę komunikatów do mediów oraz intuicyjny i wygodny w obsłudze panel.

Reklama

Mierzenie efektywności

Proces analizy publikacji przez system Effecto rozpoczyna się zaledwie kilka minut po wysyłce komunikatu do mediów. Dla pomiaru efektywności istotny jest pełny tytuł informacji oraz jej treść - dokładny tekst komunikatu z pominięciem daty, tytułu, grafik i podpisów pod nimi oraz stopki kontaktowej. Z kolei do wysyłki wystarczy uzupełnić dane nadawcy i  wprowadzić skróconą nazwę komunikatu, czyli taką, po której użytkownik będzie rozpoznawał daną informację w podsumowaniach medialności i efektywności, a także przy wyszukiwaniu. Narzędzie umożliwia również zaplanowanie daty wysyłki komunikatu oraz ewentualne przerwanie procesu edycji i powrót do niej przez wybór odpowiedniego statusu.

Wysłanie informacji uruchamia moduł  efektywności zarówno w zakresie wysyłki, jak i publikacji w mediach. Od tej chwili na bieżąco można śledzić po pierwsze, czy dziennikarze odebrali informację, po drugie - jakie media opublikowały komunikat i jaki jest ich odbiór.

Zarządzanie media relations ułatwiają podstawowe dane, które dla wygody użytkownika zostały zgromadzone na pulpicie. System wskazuje najbardziej medialne komunikaty w ostatnich 7, 30 i 90 dniach. Dzięki temu z łatwością możemy ocenić, która informacja prasowa cieszyła się największym zainteresowaniem, a która zainspirowała dziennikarzy do opracowania szerszych opracowań i artykułów. Narzędzie umożliwia także bieżącą orientację w zakresie medialności i efektywności ostatnich 10 komunikatów. W podsumowaniu znajdziemy takie dane jak data wysyłki komunikatu, udział informacji odebranych przez dziennikarzy, liczba publikacji i ich szacowane dotarcie.

Monitoring największej liczby źródeł

W poszukiwaniu zwrotów wyemitowanej informacji analizowana jest najszersza na rynku baza źródeł, którą stanowi 1100 tytułów prasowych, blisko 5 mln źródeł internetowych, w tym najpopularniejsze serwisy społecznościowe oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Użytkownik zyskuje dane na temat medialności i efektywności komunikatu w oparciu o najbogatszą i intensywnie rozwijaną bazę mediów. Bez czekania na raporty i analizy, na bieżąco otrzymuje informacje na temat wyszukanych publikacji, będących wynikiem wysłanego komunikatu.

Bazy mediów, dziennikarzy i ekspertów

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opracowuje bazy mediów, dziennikarzy i ekspertów  wg indywidualnych wskazań i potrzeb każdego klienta.

Narzędzie ułatwia zarządzanie kontaktami - wyszukiwanie adresatów w oparciu o filtry,  w tym m.in. temat czy zasięg mediów, rodzaj medium, źródło i częstotliwość. Z kolei wybór dziennikarzy i redakcji z listy ułatwia opcja filtrowania kontaktów wg rodzaju i typu medium.

Effecto z jednej strony chroni adresatów komunikatów (redakcje, dziennikarzy) przed otrzymywaniem niechcianej treści, z drugiej ich nadawców przed blokadą z powodu spamowania. Kontakty w bazie są grupowane pod względem zainteresowania określonych źródeł medialnych daną treścią.

Dodawanie własnych kontaktów 

Effecto umożliwia użytkownikowi uzupełnianie bazy o indywidualne gromadzone i sprawdzone adresy. Każdy dodany kontakt, zarówno z bazy mediów, dziennikarzy i ekspertów, jak i własny można przypisać do konkretnej tematyki, wybranej z listy lub utworzonej samodzielnie. W razie potrzeby system pozwala przyporządkować ten sam kontakt do kilku wybranych tematyk.

Wysyłka komunikatów 

Użytkownik ma do wyboru dwa sposoby wyemitowania komunikatu do mediów: z poziomu samego narzędzia lub ulubionego, wykorzystywanego dotychczas programu pocztowego. System generuje wówczas unikatowy adres e-mail. Wybór opcji wysyłki zależy od rodzaju treści, w szczególności obecności grafik w tekście oraz potrzeby formatowania tekstu.

Effecto archiwizuje wszystkie wysłane komunikaty. Na liście można wyszukać konkretną informację po nazwie skróconej, jaka została mu nadana, a także filtrować uzyskany wynik po dacie wysłania i statusie.

Wygoda, intuicyjność i łatwość obsługi

Panel systemu Effecto powstał w oparciu o najnowsze rozwiązania zastosowane na portalu Inforia, na którym PRESS-SERVICE Monitoring Mediów udostępnia przeglądy mediów. Proponowany, sprawdzony sposób zarządzania informacjami jest efektem wieloletniego doświadczenia w dziedzinie monitoringu mediów i współpracy z klientami. Użytkownik Effecto ma do dyspozycji podręcznik systemu, w którym znajdzie szczegółowe objaśnienia wszystkich funkcji narzędzia.

Pomiar efektywności dostępny jest we wszystkich oferowanych pakietach. Niezależnie od wybranej opcji klient otrzymuje możliwość dodawania nielimitowanej liczby kontaktów medialnych, korzystania z systemu przez nieograniczoną liczbę użytkowników oraz dedykowanego opiekuna.

Więcej informacji psmm.pl/oferta/system-effecto

Premiera systemu Effecto miała miejsce podczas Kongresu Profesjonalistów PR, który odbył się w dniach 23-24 kwietnia w Rzeszowie. Narzędzie spotkało się z pozytywnym przyjęciem uczestników spotkania. Tegoroczne wydarzenie w całości poświęcone było media relations.


PRESS-SERVICE Monitoring Mediów jest liderem w dziedzinie kompleksowego monitoringu internetu, social media, prasy, radia i telewizji. Agencja specjalizuje się w opracowywaniu wielopoziomowych audytów i raportów medialnych, niezbędnych w profesjonalnym zarządzaniu wizerunkiem.
Odpowiadamy w 15 minut na zapytania handlowe złożone na stronie psmm.pl



.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy