​Test LEGO Technic Bugatti Chiron

LEGO Technic Bugatti Chiron /materiały prasowe
Reklama

Sprawdzamy LEGO Technic Bugatti Chiron, czyli składający się z 3599 elementów zestaw, za sprawą którego możemy sobie samemu wybudować luksusowe auto w skali 1:8.


Mieliśmy szansę przetestować różne gadżety i nowinki technologiczne. Ale jeszcze nigdy nie sprawdzaliśmy - zestawu LEGO Technic. Z drugiej strony Bugatti Chiron nie jest zwykłym produktem z serii Technic. Ale wszystko po kolei.

Luksusowy Bugatti Chiron został wyprodukowany przez koncerny Volkswagen i Bugatti Automobiles dwa lata temu. To połączenie inżynierii, sztuki i pasji jest - siłą rzeczy - dostępne dla wąskiego (delikatnie pisząc) grona kierowców. Są jednak inne sposoby, aby złożyć sobie własna wersję Chirona. Tutaj na ratunek przychodzi LEGO i replika samochodu w skali 1:8, z działającą skrzynią biegów, ruchomym spojlerem i tłokami. Wymiary pojazdu po jego złożeniu to: 14 cm wysokości, 56 cm długości i 25 cm szerokości. No właśnie, najpierw musimy go przecież złożyć.

Reklama

Dokładnie 3 599 elementów - tyle obiektów znajdziemy w sześciu pomniejszych pudełkach, po wyjęciu ich z głównego pudła. Oprócz tego do zestawu dołączono dwuczęściową instrukcję (ponad 960 stron) i zestaw naklejek, jakie umieścimy na samochodzie. Początkowo taka liczba kloców może wydawać się przytłaczająca, ale każde z pudełek jest ponumerowane, klocki pogrupowane w woreczkach, a instrukcja odpowiednio przygotowana. Dla weteranów składania zaawansowanych zestawów z kloców LEGO to żadna nowość, natomiast warto, aby mniej doświadczeni użytkownicy widzieli, że z tego wyzwania da się wywiązać. Czy to samemu, czy w towarzystwie młodszego lub starszego dziecka.

Liczy się każdy detal

Czas składania zależy włącznie od naszego doświadczenia z podobnymi zestawami i od tego, czy mamy jakąś pomoc. Po całym procesie, naszym oczom ukazuje się robiąca wrażenie wyścigówka z niebieską karoserią i charakterystycznym, opływowym kształtem.

Jeśli wszystko wykonaliśmy prawidłowo, Bugatti z LEGO kryje w sobie kilka inżynieryjnych niespodzianek. Po pierwsze: sam silnik schowany pod maską - W16 w wersji z klocków ma 16 ruchomych cylindrów, a skrzynia biegów - osiem biegów. Wnętrze samochodu w tej skali robi wrażenie - w środku znajdziemy emblemat Bugatti, prędkościomierz i deskę rozdzielczą. 

Oddano nawet z pietyzmem wygląd zaokrąglonych foteli. Samochód ma nawet własne zawieszenie i specjalnie felgi nachodzące na koła, dzięki którym osiągnięto efekt niskiego profilu.

Przy pomocy specjalnego klucza wystawiamy lub chowamy tylny spojler. Innym ruchomym elementem zestawu są otwierane i zamykane drzwi, oprócz maski z przodu samochodu, do której możemy schować... miniaturową torbę z zestawu.

Dodatkowo każdy model posiada indywidualny numer seryjny, przechowywany pod maską w celu odblokowania unikalnych treści na stronie internetowej Lego.

Podsumowanie

Po złożeniu Bugatti Chiron najlepiej byłoby odłożyć go na półkę (co zapewne zrobi większość kolekcjonerów). Owszem, można kierować złożonym Chironem, ale trudno uznać zestaw za "zabawkę" i dać do ręki małym dzieciom. Od początku do końca Chirona w wersji Lego należy traktować jako element dla pasjonatów inżynierii samochodowej i fanów technologii. 

Cena: około 1599 zł

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Lego
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy