​Startuje globalny konkurs Google Science Fair 2014

Wystartowała czwarta edycja globalnego konkursu Google Science Fair, skierowanego do młodych naukowców w wieku 13-18 lat z całego świata. W poprzednich latach autorzy aż trzech projektów z Polski znaleźli się wśród 90 regionalnych finalistów. Przez trzy najbliższe miesiące komisja konkursowa będzie czekać na projekty badawcze, które dotyczą najważniejszych problemów współczesnego świata.

Już po raz czwarty Google ogłasza konkurs, w którym młodzi naukowcy i inżynierowie mogą się wykazać nie tylko wiedzą, ale też realnie wpłynąć na rozwiązanie problemów współczesnego świata. W ciągu ostatnich edycji podziwialiśmy projekty nadesłane przez tysiące nastolatków, którzy postanowili połączyć swoją pasję i wiedzę naukową, aby stawić czoła wyzwaniom współczesnej nauki. Próbowali znaleźć odpowiedzi na pytania: jak zapobiegać grypie,, jak pokonać raka, jak stworzyć rękawicę zwiększającą możliwości ruchu w formie egzoszkieletu, jak skonstruować latarkę działającą bez baterii, jak wyprodukować tworzywa sztuczne ze skórek od bananów oraz odkryć sposób na zapobieganie głodowi w Afryce.

W tym roku po raz kolejny uczniowie z całego świata, w kategoriach wiekowych: 13-14, 15-16 oraz 17-18 lat, będą mogli przedstawić swoje pomysły online na stronie: googlesciencefair.com. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni na finałowej gali w siedzibie Google w Dolinie Krzemowej w Kalifornii, 22 września.

W dotychczasowych edycjach konkursu nie zabrakło polskich uczniów. Wśród regionalnych finalistów Google Science Fair 2012 i 2013 znaleźli się: Marcin Pitek z Gdyni, który zgłosił projekt Wpływu ruchu obrotowego na wzrost korzeni roślin, Kamil Danak, Marcin Muszalski oraz Wojciech Grędel z Sosnowca oraz ich projekt "Co czai się w naszych lodówkach?", a także Kamil Piechowiak z Wir w woj. wielkopolskim z projektem "Samowystarczalnego samochodu zasilanego energią odnawialną Słońca i wiatru".

Nagrody w konkursie Google Science Fair 2014 są wyjątkowe, więc jest o co walczyć. Zdobywca głównej nagrody będzie miał możliwość dołączenia do zespołu Virgin Galactic w kosmodromie America zlokalizowanym w Nowym Meksyku, aby przyglądać się przygotowaniom astronautów do lotu w kosmos i przywitać ich po powrocie na Ziemię, odbycia 10-dniowej wycieczki na wyspy Galapagos na pokładzie statku National Geographic Endeavour a także otrzyma dostęp do elektronicznej wersji magazynu Scientific American przez rok dla całej szkoły. Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach wiekowych będą mogli wybrać pomiędzy wizytą w duńskiej fabryce LEGO w Billundi a niezwykłą przygodą w biurze Google albo National Geographic.

W tym roku stworzono także dwie nowe kategorie, aby nagrodzić więcej utalentowanych młodych naukowców:

  •     Nagroda w Kategorii Nauk Komputerowych zostanie przyznana autorowi projektu, który będzie wyróżniał się innowacyjnością i pomysłowością w dziedzinie informatyki.
  •     Nagroda Lokalna przeznaczona będzie dla młodych naukowców, którzy swój projekt dedykowali rozwiązaniu problemu bliskiego ich okolicy. Nagrody zostaną wręczone w paru wybranych lokalizacjach na świecie.

Reklama

Oprócz tego, po raz kolejny Scientific American przyzna również swoją Nagrodę Nauka w Akcji za projekt, który rozwiązuje problem zdrowotny, społeczny lub ekologiczny. Zwycięzca otrzyma roczną opiekę naukową oraz sumę 50 tysięcy dolarów, którą będzie mógł przeznaczyć na swój projekt badawczy.

Wszystkie informacje na temat Google Science Fair 2014 będzie można znaleźć na bieżąco na konkursowej stronie na Google+. Wśród dostępnych tam atrakcji znajdzie się możliwość  odbycia inspirujących, wirtualnych wycieczek oraz zadania pytania cenionym naukowcom w czasie serii hangoutów na żywo. Specjalnie przygotowana Trampolina Pomysłów pomoże tym wszystkim, którzy nie wiedzą jeszcze, od czego zacząć swój projekt.

Partnerami konkursu są Virgin Galactic, LEGO Education, National Geographic i Scientific American oraz jego polskie wydanie - Świat Nauki.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Google | Google Science Fair | naukowcy | konkurs

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje