Silnik wielowentylatorowy - nowy patent Airbusa

Airbus opatentował silniki wielowentylatorowe, umieszczone bezpośrednio na kadłubie samolotu – donosi serwis PopSci.

W celu zwiększenia wydajności napędu stosuje się silniki o większej średnicy. Nie można jednak robić tego bez końca, ponieważ są one umieszczane pod skrzydłami maszyn, gdzie przestrzeń jest mocno ograniczona. Dlatego Airbus wpadł na pomysł stworzenia silnika wielowentylatorowego, w którym obrót jednego będzie napędzał kolejne. W ten sposób zwiększy się ich wydajność, a rozmiar nie będzie miał większego znaczenia, ponieważ cała konstrukcja zostanie przymocowana do kadłuba, a nie jak dotychczas do skrzydeł. Odbyłoby się  to kosztem wielu okien.

Reklama

Jest to jednak tylko jedna z koncepcji. Inna zakłada podobne i podłużne konstrukcje umieszczone pod skrzydłami. Airbus uważa, że silnik wielowentylatorowy jest aktualnie jedyną metodą na zwiększenie efektywności jednostek napędowych - czytamy na łamach PopSci.

Dowiedz się więcej na temat: silnik turbowentylatorowy | Airbus

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje