Samolot supersoniczny NASA i Lockheed Martin coraz bliżej

Samoloty naddźwiękowe nie są niczym nowym, ponieważ podróżujemy z takimi prędkościami już prawie 70 lat. Już niebawem NASA może wprowadzić loty supersoniczne na wyższy poziom.

NASA kilka lat temu rozpoczęła inicjatywę Quiet Supersonic Transport (QueSST), której celem było opracowanie cichego samolotu naddźwiękowego. Prototyp dla NASA wyprodukowała w 2016 r. firma Lockheed Martin, która miała być odpowiedzialna także za ostateczną wersję samolotu LBFD (Low Boom Flight Demonstration).

Model został przetestowany w tunelu aerodynamicznym w Glenn Research Center należącym do NASA. Wyniki były świetne. Głośny grom dźwiękowy towarzyszący przebiciu bariery dźwięku został zastąpiony miękkim odgłosem. Eksperci NASA i Lockheed Martin zgodnie przyznali, że projekt QueSST powinien być dalej rozwijany. W pełni sprawna wersja samolotu może wzbić się w powietrze już w 2021 r.

Naukowcy mają nadzieję, że nowy samolot naddźwiękowy nie będzie głośniejszy od komercyjnie dostępnych maszyn. Jeżeli tak faktycznie będzie, loty soniczne mogą stać się najbardziej popularnym środkiem transportu.

Reklama

Samolot X to ogólny kryptonim dla eksperymentalnych samolotów supersonicznych, nad którymi pracuje NASA. LBFD jest tylko jednym z nich. NASA ma ambitne planty na przyszłość, które zakładają nie tylko podbój kosmosu, ale i "naszego" nieba.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samolot naddźwiękowy | NASA | Lockheed Martin
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy