Największy statek świata w Gdańsku

Piątek, 23 sierpnia 2013 (09:08)

Odbywający swój dziewiczy rejs kontenerowiec Maersk Mc-Kinney Moeller przypłynął do gdańskiego terminala DCT.

Zdjęcie

Maersk Mc-Kinney Moeller /materiały prasowe
Maersk Mc-Kinney Moeller
/materiały prasowe
Arsen pomoże zrewolucjonizować przemysł i transport

Naukowcy z australijskiego Uniwersytetu Monash stworzyli stop magnezu o znacznie zmniejszonej podatności na korozję. W jaki sposób udało się tego dokonać oraz do czego zostanie wykorzystany? czytaj więcej

DCT Gdańsk oraz Maersk Line z dumą zawiadamiają o zawinięciu pierwszego statku klasy Triple-E, odbywającej dziewiczy rejs z Azji do Europy jednostki Mærsk McKinney Møller, do terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Przybycie do Gdańska największego kontenerowca świata to pamiętna chwila dla miasta i całego regionu, a także niewątpliwie kamień milowy dla branży morskiego transportu kontenerowego w Polsce.

Mærsk McKinney Møller ma ładowność 18 000 TEU (kontenerów 20-stopowych) i jest największym kontenerowcem jaki kiedykolwiek powstał. Wprowadzenie statku na szlak handlowy z Azji do Europy podkreśla zarazem znaczenie tego kierunku oraz zaangażowanie przewoźnika, firmy Maersk Line, w zapewnienie nowych statków do obsługi tras najbardziej istotnych z perspektywy gospodarczej. Na tym szlaku Polska stała się istotnym ogniwem w łańcuchu dostaw towarów do odbiorców w swojej części Europy, a DCT Gdańsk osiągnął pozycję regionalnego węzła komunikacyjnego, obsługującego przeładunek towarów kierowanych nie tylko na rynek polski, ale też do republik bałtyckich i innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Kiedy w 2011 roku do Gdańska zawitała Emma Maersk, pierwszy kontenerowiec klasy E należący do Maersk Line, przewoźnik wspólnie z terminalem ustanowili nowe standardy dla obsługi polskiego rynku oraz wprowadzania innowacyjnych rozwiązań transportowych z korzyścią dla klientów eksportowych i importowych.

Reklama

W realiach zmieniającego się rynku, innowacyjność to podstawa utrzymania najwyższego poziomu obsługi klientów -  mówi Thomas Bagge, dyrektor zarządzający Maersk Line na Europę Środkowo-Wschodnią oraz szef Maersk Polska.  Wprowadzenie do floty najbardziej wydajnych statków na świecie to część strategii optymalizacji naszej floty. Łączymy ją z nieustającymi wysiłkami na rzecz zoptymalizowania całej naszej sieci, by zapewniać naszym klientom stabilną, bezpieczną i godną zaufania obsługę - dodaje.

Zdjęcie

Mærsk McKinney Møller ma ładowność 18 000 TEU (kontenerów 20-stopowych) /materiały prasowe
Mærsk McKinney Møller ma ładowność 18 000 TEU (kontenerów 20-stopowych)
/materiały prasowe

Przyjęcie Mærsk McKinney Møller w trakcie jego dziewiczego rejsu pokazuje, że terminal DCT Gdańsk zdolny jest do obsługi megakontenerowców w rejonie Morza Bałtyckiego.

Położenie oraz głębokość wody w porcie gdańskim pozwoliło DCT osiągnąć pozycję "bramy" do Polski i całego regionu Morza Bałtyckiego. Dziś, gdy statki klasy Triple-E wkraczają na Bałtyk, jesteśmy w stanie zapewnić obsługę na poziomie wyższym niż kiedykolwiek. Jako jeden z zaledwie 14 portów świata które przyjęły statek Triple-E, DCT Gdańsk potwierdził swoją pozycję głównego węzła komunikacyjnego na Bałtyku. To dla nas zaszczyt że jesteśmy, wraz z naszym partnerem Maersk Line, główną siłą napędową dla rozwoju i innowacyjności w branży kontenerowej w Polsce i w całym regionie - mówi Maciek Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk. 

Przeładunek Maersk Mc-Kinney Moeller w Gdańsku będzie trwał do soboty 24 sierpnia. 

Artykuł pochodzi z kategorii: Technauka

Zobacz również

  • Przez policzek do źródła padaczki

    Skrajne przypadki padaczki wymagają przeprowadzenia zabiegu lobektomii, czyli usunięcia fragmentu płata skroniowego mózgu. Do tej pory, aby tego dokonać trzeba było przewiercać się przez czaszkę. W... więcej