Największy statek świata w Gdańsku

Piątek, 23 sierpnia 2013 (09:08)

Odbywający swój dziewiczy rejs kontenerowiec Maersk Mc-Kinney Moeller przypłynął do gdańskiego terminala DCT.

Zdjęcie

Maersk Mc-Kinney Moeller /materiały prasowe
Maersk Mc-Kinney Moeller
/materiały prasowe
Arsen pomoże zrewolucjonizować przemysł i transport

Naukowcy z australijskiego Uniwersytetu Monash stworzyli stop magnezu o znacznie zmniejszonej podatności na korozję. W jaki sposób udało się tego dokonać oraz do czego zostanie wykorzystany? czytaj więcej

DCT Gdańsk oraz Maersk Line z dumą zawiadamiają o zawinięciu pierwszego statku klasy Triple-E, odbywającej dziewiczy rejs z Azji do Europy jednostki Mærsk McKinney Møller, do terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Przybycie do Gdańska największego kontenerowca świata to pamiętna chwila dla miasta i całego regionu, a także niewątpliwie kamień milowy dla branży morskiego transportu kontenerowego w Polsce.

Mærsk McKinney Møller ma ładowność 18 000 TEU (kontenerów 20-stopowych) i jest największym kontenerowcem jaki kiedykolwiek powstał. Wprowadzenie statku na szlak handlowy z Azji do Europy podkreśla zarazem znaczenie tego kierunku oraz zaangażowanie przewoźnika, firmy Maersk Line, w zapewnienie nowych statków do obsługi tras najbardziej istotnych z perspektywy gospodarczej. Na tym szlaku Polska stała się istotnym ogniwem w łańcuchu dostaw towarów do odbiorców w swojej części Europy, a DCT Gdańsk osiągnął pozycję regionalnego węzła komunikacyjnego, obsługującego przeładunek towarów kierowanych nie tylko na rynek polski, ale też do republik bałtyckich i innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Kiedy w 2011 roku do Gdańska zawitała Emma Maersk, pierwszy kontenerowiec klasy E należący do Maersk Line, przewoźnik wspólnie z terminalem ustanowili nowe standardy dla obsługi polskiego rynku oraz wprowadzania innowacyjnych rozwiązań transportowych z korzyścią dla klientów eksportowych i importowych.

Reklama

W realiach zmieniającego się rynku, innowacyjność to podstawa utrzymania najwyższego poziomu obsługi klientów -  mówi Thomas Bagge, dyrektor zarządzający Maersk Line na Europę Środkowo-Wschodnią oraz szef Maersk Polska.  Wprowadzenie do floty najbardziej wydajnych statków na świecie to część strategii optymalizacji naszej floty. Łączymy ją z nieustającymi wysiłkami na rzecz zoptymalizowania całej naszej sieci, by zapewniać naszym klientom stabilną, bezpieczną i godną zaufania obsługę - dodaje.

Zdjęcie

Mærsk McKinney Møller ma ładowność 18 000 TEU (kontenerów 20-stopowych) /materiały prasowe
Mærsk McKinney Møller ma ładowność 18 000 TEU (kontenerów 20-stopowych)
/materiały prasowe

Przyjęcie Mærsk McKinney Møller w trakcie jego dziewiczego rejsu pokazuje, że terminal DCT Gdańsk zdolny jest do obsługi megakontenerowców w rejonie Morza Bałtyckiego.

Położenie oraz głębokość wody w porcie gdańskim pozwoliło DCT osiągnąć pozycję "bramy" do Polski i całego regionu Morza Bałtyckiego. Dziś, gdy statki klasy Triple-E wkraczają na Bałtyk, jesteśmy w stanie zapewnić obsługę na poziomie wyższym niż kiedykolwiek. Jako jeden z zaledwie 14 portów świata które przyjęły statek Triple-E, DCT Gdańsk potwierdził swoją pozycję głównego węzła komunikacyjnego na Bałtyku. To dla nas zaszczyt że jesteśmy, wraz z naszym partnerem Maersk Line, główną siłą napędową dla rozwoju i innowacyjności w branży kontenerowej w Polsce i w całym regionie - mówi Maciek Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk. 

Przeładunek Maersk Mc-Kinney Moeller w Gdańsku będzie trwał do soboty 24 sierpnia. 

Artykuł pochodzi z kategorii: Technauka

Zobacz również

  • Powstaje superkomputer do przewidywania pogody

    ​Trwają prace nad superkomputerem, który ułatwi prognozowanie pogody w Wielkiej Brytanii. Nowa maszyna ma być do dyspozycji meteorologów w 2017 r. więcej