Nadchodzą orbitalne billboardy

Rosyjski start-up Startrocket chce zaoferować swoim klientom reklamy widoczne z kosmosu. Billboardy orbitalne powstają dzięki szeregu niewielkich satelitów typu CubeSat.

Startrocket planuje uruchomienie swojej usługi już wkrótce. Satelity typu CubeSat mają stworzyć programowalny wyświetlacz dla publiczności liczącej 7 mld osób. Reklamy miałyby być wyświetlane z 6-minutowymi przerwami, na określonym obszarze i o określonym czasie.

Ten kontrowersyjny pomysł spotkał się z negatywnymi opiniami. Nocne niebo jest postrzegane jako przestrzeń publiczna i nie powinno być wykorzystywane do generowania prywatnych dochodów. Ale przecież wszystko jest kwestią ceny.

Póki co, nie wiadomo, jaka firma chciałaby skorzystać z takiej formy reklamy. Koncern Pepsi oficjalnie poinformował, że nie planuje testów tego typu technologii i jej komercyjnego wykorzystania.

Startrocket nie daje za wygraną i planuje pierwszy testowy pokaz orbitalnej reklamy w 2021 r. Obecnie trwa faza planowania rozmieszczenia satelitów CubeSat i ich wzajemnych oddziaływań na nocnym niebie.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: reklamy | billboard
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama