E-Fan 2.0 - elektryczny samolot Airbusa

Na Paris Air Show koncern Airbus zaprezentował prototyp dwumiejscowego i wyłącznie elektrycznego samolotu o nazwie E-Fan 2.0.

Dzięki wykorzystaniu materiałów kompozytowych konstrukcja jest wytrzymała i bardzo lekka - waży niecałe pół tony, a rozpiętość skrzydeł wynosi 9,45 m. W powietrzu może przebywać do godziny, a energii do lotu z maksymalną prędkością 220 km/h dostarcza 120 baterii litowo-jonowych. Samolot jest dzięki temu bezgłośny, a emisja zanieczyszczeń po prostu nie istnieje.

Reklama

E-Fan 2.0 różni się od Solar Impulse 2, który ma na swoim koncie lot dookoła świata. Nie jest bowiem wyposażony w ogniwa słoneczne. Przed lotem należy go podpiąć do zasilania i uzupełnić zapasy energii.

Maszyna znajduje się we wczesnym stadium rozwoju, dlatego trudno mówić w tej chwili o dacie rynkowego debiutu.

Airbus zdradził jednak, że do 2050 chce skonstruować elektryczny samolot pasażerski dla 100 pasażerów. Plany są więc naprawdę ambitne. Nieco wcześniej, bo do 2019 roku, ma powstać E-Fan 4.0.

Dowiedz się więcej na temat: E-Fan 2.0 | samolot elektryczny | Airbus

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje