Airbus zdobywa zamówienia o wartości 57 mld USD podczas targów Paris Air Show 2015

Podczas tegorocznych targów lotniczych w Paryżu Airbus pozyskał zamówienia na 421 samolotów o wartości 57 mld dol. Kontrakty obejmują wiążące zamówienia na 124 samoloty o wartości 16,3 mld dol. oraz deklaracje zakupu 297 samolotów o wartości 40,7 mld dol.

Jeśli chodzi o rynek samolotów szerokokadłubowych, Airbus rozpoczął targi od ogłoszenia pierwszego operatora nowego modelu A330 Regional; linie Saudi Arabian Airlines wydzierżawią 20 takich maszyn od IAFC, czołowego leasingodawcy na Bliskim Wschodzie. A330 Regional umożliwi przewoźnikom obsługę szybko rosnących tras krajowych i regionalnych najmniejszym kosztem i z maksymalną efektywnością.

Reklama

A350 XWB nadal przyciąga nowych klientów. 31 deklaracji zakupu A350-900 podkreśla jego czołową pozycję jako najnowocześniejszego na świecie, zaawansowanego samolotu w segmencie maszyn szerokokadłubowych.

Najnowocześniejsze, komfortowe, paliwooszczędne i niezawodne samoloty szerokokadłubowe Airbusa zdobyły 55 zamówień i deklaracji zakupu o wartości 15,6 mld dol., z czego 31 dotyczyło modelu A350-900, 20 - A330 Regional, a 4 - A330-300.

W sektorze samolotów wąskokadłubowych wyróżniła się rodzina A320,  która przyciągnęła aż 366 zamówień (103 wiążące i 263 deklaracji) o wartości 41,4 mld dol. Spośród nich 323 dotyczyło modelu NEO, co oznacza, że łączna liczba zamówień i zobowiązań do zakupu samolotów z rodziny A320neo przekroczyła 4000 od premiery w grudniu 2010 r.

Aby zwiększyć żywotność bestsellerowej rodziny A320, Airbus ogłosił nowy program konwersji samolotów pasażerskich na transportowe we współpracy z EFW i ST Aerospace. Poszerza to ofertę innowacyjnych rozwiązań Airbusa, spełniając potrzeby klientów we wszystkich segmentach rynku.

John Leahy, główny dyrektor operacyjny Airbusa ds. klientów, powiedział: "Potwierdza się nasza najnowsza prognoza, która przewiduje popyt na 32 600 samolotów w ciągu następnych 20 lat. Zamówienia i deklaracje zakupu złożone podczas tegorocznych paryskich targów lotniczych pokazują trzy rzeczy: Azja jest motorem wzrostu transportu lotniczego, jesteśmy liderem w sektorze samolotów wąsko- i szerokokadłubowych, a nasz A321neo jest preferowanym samolotem w średnim segmencie rynku".

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Airbus | samoloty pasażerskie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje