Ranking popularności tabletów w Polsce - IV kwartał 2013

Od kilkunastu miesięcy sprzedaż urządzeń mobilnych na świecie przewyższa komputery. Niemała w tym zasługa tabletów, które również w Polsce cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Serwis Skąpiec przygotował interesujący raport dotyczący ostatniego kwartału 2013 roku, przedstawiający zainteresowanie tabletami w naszym kraju. Na co zwracamy szczególną uwagę przy zakupie i jakie marki preferujemy?

Okazuje się, że jednym z najważniejszych kryteriów przy wyborze tabletu, jest rozmiar matrycy. Najchętniej poszukiwane były modele 10-calowe - 36.9% użytkowników wybierało tę wielkość, natomiast 7-calowe cieszyły się uznaniem 23.47% osób. Najpopularniejszym producentem okazał się Samsung (20.67% zainteresowanych użytkowników), zaś kolejne miejsca należały odpowiednio do takich marek jak Asus (13.73%), Lenovo (11.53%), Apple (8.35%), Acer (4.43%) czy Goclever (4.41%). Pod kątem wyboru sieci klienci zwracali szczególną uwagę na 3G (41.2%), GPS (29.15%), Bluetooth (17.78%) oraz 4G (7.27%).

Rosnąca popularność Full HD, która w kolejnych miesiącach może zostać zdominowana przez nadchodzącą technologię 4K, w przypadku tabletów nie cieszy się tak dużym uznaniem. Użytkownicy najbardziej cenią sobie rozdzielczość 1280x800 (26.84% badanych), a dopiero później 1920x1200 (17.86%). Użytkownicy Skąpca zdecydowanie wybierali również urządzenia z Androidem na pokładzie (ponad 65% udziałów), natomiast zaskoczeniem może być drugie miejsce systemów Windows (ponad 30%). iOS cieszył się zainteresowaniem wśród zaledwie 1.27% użytkowników.

Ponadto aż 70% badanych wybierało tablety do 1000 zł.

Reklama

Źródło informacji

instalki.pl
Dowiedz się więcej na temat: tablet | tani tablet android
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy