iPad Pro zaprezentowany - z rysikiem i klawiaturą

​Firma Apple w końcu pokazała nowego, największego członka rodziny swoich tabletów. iPad Pro ma 12,9-calowy ekran, rysik Apple Pencil i etui z wbudowaną klawiaturą. Na pierwszy rzut oka sprzęt jest bliźniaczo podobny do tabletu Microsoft Surface 3 Pro, na którego wielu użytkowników kręciło nosem.

Kiedy Tim Cook wyszedł na scenę i zapowiedział "największego newsa dotyczącego iPada od momentu prezentacji pierwszego iPada", wiadome było, że wydarzy się coś niezwykłego. I oto pojawił się on - iPad Pro. Urządzenie będące całkowitą antytezą tego, co o tabletach myślał Steve Jobs.

iPad Pro ma 12,9-calowy ekran pracujący w rozdzielczości 2732 na 2048 pikseli. Na wyświetlaczu jest 5,6 mln pikseli - więcej niż na 15-calowym MacBooku Pro z ekranem Retina. Można zaryzykować stwierdzenie, że iPad Pro to nie tablet do domowego użytku, a sprzęt dla profesjonalistów. Większy ekran ma nie tylko dawać lepsze wrażenia z oglądania filmów, ale i pozwolić na pracę na dwóch aplikacjach jednocześnie. Wcześniej tego w tabletach Apple nie było.

Reklama

iPad Pro to największy sprzęt, na którym działa iOS. Jest też aż 80 proc. wydajniejszy od komputerów PC sprzedanych w poprzednim roku. A to dzięki nowemu układowi A9X, który jest kilkukrotnie szybszy od poprzedniego modelu. Tablet ma działać do 10 godzin z dala od gniazdka zasilania. Nowy iPad ma 6,9 mm grubości (znacznie mniejszy iPad Air jest tylko o 0,8 mm smuklejszy) i waży nieco ponad 700 gramów.

Na pokładzie znajdziemy także 4 głośniki stereo, czytnik linii papilarnych Touch ID i 8-megapikselową kamerę iSight (gdyby ktoś potrzebował zrobić kilka fotek takim kolosem).

To nie koniec nowości dotyczących iPada Pro. Do tabletu będzie można dokupić (oczywiście nie dostaniemy w zestawie) niezwykłe akcesoria: okładkę z wbudowaną klawiaturą (Apple Smart Keyboard) i zaawansowany stylus (Apple Pencil). Rysik przypomina bardziej rozwiązania Wacoma niż te z serii Galaxy Note. Nic dziwnego, bo Apple Pencil pozwoli na wiele niesamowitych czynności - od robienia notatek, przez modyfikację zdjęć, po zaawansowane projektowanie.

Tablet trafi do sprzedaży w listopadzie. Ceny prezentują się następująco: 799 dol. (wersja WiFi, 32 GB), 949 dol. (wersja WiFi, 128 GB) oraz 1079 dol. (wersja WiFi+4G, 128 GB). Akcesoria dodatkowe także nie są tanie - za klawiaturę zapłacimy 169 dol., a za rysik 99 dol. Szykują się duże wydatki dla fanów Apple...

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Tablet | Apple | iPad
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy