Sąd: Orange wprowadzał w błąd

Sąd Apelacyjny potwierdził stanowisko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że kampania reklamowa prowadzona przez operatora sieci komórkowej Orange wprowadzała konsumentów w błąd.

Wyrok Sądu Apelacyjnego dotyczy decyzji Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z sierpnia 2008 roku. Uznano wówczas, że działanie PTK Centertel, która w kampanii pt. "Bliskość tworzy święta" reklamowała promocyjne usługi w czasie świąt, nawiązując do ich tematyki i symboliki, a jednocześnie uniemożliwiała korzystanie z niej w tym okresie, stanowi nieuczciwą praktykę rynkową.

Przedsiębiorca wprowadził bowiem konsumentów w błąd sugerując, że oferta specjalna Oferta promocyjna - Wybrane 3 numery, promowana w ramach prowadzonej kampanii, obowiązuje na takich samych zasadach przez cały rok. Tymczasem nie obowiązuje właśnie w czasie świąt: 24, 25, 26 i 31 grudnia oraz w Nowy Rok. Na spółkę została nałożona kara w wysokości ponad 800 tys. zł.

W październiku 2009 roku stanowisko Prezes Urzędu poparł Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zdecydował jednak o obniżeniu sankcji pieniężnej do 400 tys. złotych. Wyrok SOKiK został potwierdzony 13 października 2010 roku przez Sąd Apelacyjny.

Reklama

Media2
Dowiedz się więcej na temat: sady | sąd apelacyjny | kampania reklamowa | Orange
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy