Lenovo chce opanować rynek komórek

Lenovo odkupiło ostatnio wszystkie udziały niegdyś swojej firmy Lenovo Mobile Communication Technology. Akcje wykupiono od grupy inwestorów, którzy sprawowali kontrolę nad przedsiębiorstwem przed blisko dwa lata.

Ta operacja kosztowała chińskiego producenta 200 milionów dolarów. Przekazano w ten sposób wyraźny sygnał, że firma ma apetyt na stale rosnący, rynek moblinych rozwiązań internetowych w Chinach.

Lenovo Mobile może cieszyć się na razie z trzeciej pozycji w rankingu marek w chińskiej telefonii komórkowej. Jednak, jeśli chodzi o rodzimych producentów - jest najlepsza. Chiński rynek rozwija się niewiarygodnie szybko. Nie dziwi więc fakt, że Lenovo chce powiększyć, a nawet przejąć kontrolę nad tym obszarem.

Analitycy przemysłowi prognozują, że chiński rynek mobilnego internetu będzie nadał rósł, aż w 2014 osiągnie wartość 16 miliardów dolarów za sprawą dalszej ewolucji technologii 3G oraz pozostałych usług świadczonych online. Yang Yuanqing, szef grupy Lenovo powiedział, że jeśli globalne interesy firmy w dziedzinie komputerów PC będą nadał szły tak dobrze, jak obecnie - mobilny internet stanie się kluczem to zrobienia kolejnego kroku naprzód. Obiecał także, że niedługo na chiński rynek zostaną wypuszczone nowe produkty. Do ich sprzedaży wykorzysta się markę Lenovo oraz jej istniejące kanały dystrybucji.

Reklama

Oczywiście można się zastanawiać jak to się mogło stać, że w 2008 roku grupa Lenovo pozbyła się swojego oddziału mobilnego. Jedynym akceptowalnym wyjaśnieniem może być fakt, że wówczas głównym celem firmy była ekspansja na rynku komputerowym. Teraz najwyraźniej się to zmieniło.

PCArena.pl
Dowiedz się więcej na temat: chiński | firmy | Lenovo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy