Przyszłość pola bitwy

Defiant X - Sikorsky-Boeing pracuje nad rewolucyjnym helikopterem

Sikorsky i Boeing opublikowali nowe szczegóły dotyczące rewolucyjnego helikoptera przeznaczonego na misje FLRAA armii Stanów Zjednoczonych. W tym przypadku sprawa rozbija się o wykorzystanie helikoptera na dłuższych odległościach.

Boeing twierdzi, iż nowy pojazd oznaczony jako Defiant X będzie najszybszym, najbardziej zwrotnym i najłatwiejszym do wykorzystania śmigłowcem szturmowym w historii. W połączeniu z doświadczeniem zespołu w zakresie systemów misyjnych, szkolenia oraz utrzymania, cała konstrukcja zrewolucjonizuje sposób, w jaki armia amerykańska będzie radziła sobie z poszczególnymi zagrożeniami. Defiant X ma trafić do służby nie później niż w 2035 roku.

Andy Adams, wiceprezes firmy Sikorsky przekazał, iż jego marka jest w stanie zapewnić niezrównane możliwości wsparte sprawdzonymi technologiami, które odmienią działanie armii. Wszystko to z możliwością szybkiej adaptacji w przyszłości.  Defiant X obejmuje nie tylko nowej generacji helikoptery, ale również systemy oraz rozwiązania w zakresie utrzymania samego statku w powietrzu.

Reklama

Defiant X korzysta z technologii Sikorsky X2 Technology, która ma zapewniać stabilność podczas lotu z dużą prędkością. Krytyczna zdolność zapewnia żołnierzom zwiększoną manewrowość oraz przeżywalność w krytycznych środowiskach. Defiant X miał być od początku budowany dla zmodernizowanej armii, która wymaga dostosowywania się do szybko zmieniającego się środowiska wojskowego. 

Zmiany w helikopterze Boeinga i Sikorsky’ego dotyczą również nowego systemu uzbrojenia, który pozwoli na walkę nie tylko konwencjonalną, ale również cyfrową. Co ciekawe, sam helikopter ma w niektórych przypadkach wzorować się na prawdziwym klasyku armii amerykańskiej - śmigłowcu Black Hawk.

Sikorsky z Boeingiem zakładają, iż armia amerykańska będzie mogła jeszcze przez 50 lat korzystać z nowego wariantu helikoptera. Nie wiadomo jednak, kiedy dokładnie wejdzie on do pełnoprawnej służby. Na to trzeba będzie jeszcze poczekać.  

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Boeing | Sikorsky
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy