Wirtualna rzeczywistość

Filmy w wirtualnej rzeczywistości dotarły do Cannes

W trakcie właśnie zakończonego festiwalu filmowego w Cannes istotną uwagę zwrócono na technologie wirtualnej rzeczywistości, którym poświęcono panel „Marché Du Film”. W trakcie tego panelu omawiano zarówno możliwości, jakie twórcy mają przy wykorzystaniu VR, ale także wyzwania, jakie stoją przed produkcją takich filmów, w szczególności w dziedzinie niezbędnego sprzętu i technologii.


- Jesteśmy w przededniu nowej ery filmów. Ery, w której za obraz odpowiedzialne będą silniki graficzne znane z gier komputerowych, co może być dla wielu osób zaskakujące. Po prostu silniki te to znakomite oprogramowanie, które zapewnia wysokiej jakości grafikę, fizykę, sztuczną inteligencję i inne elementy - słowem: wszystko, czego można potrzebować w nowej erze doznań już jest zaszyte w silnikach graficznych znanych z gier. Co ważne, te programy są stworzone do jak najlepszego wykorzystania mocy układów graficznych, dzięki czemu rzeczywiście są w stanie rozpocząć nową erę kinematografii - powiedział Raja Koduri, starszy wiceprezes i główny architekt w Radeon Technologies Group. Najważniejszym celem, jaki razem z twórcami chcemy osiągnąć, jest to, co nazwalibyśmy "pełnym zanurzeniem" lub "całkowitym pochłonięciem" przez wirtualny świat (pełną imersją). I nie chodzi tylko o warstwę wizualną, bo w tym momencie koncentrujemy się nawet bardziej na dźwięku. A w dalszej kolejności będzie dotyk czy temperatura. Do tego wszystkiego kluczem jest odpowiednia technologia i sprzęt, który jest w stanie obliczeniowo sprostać wymaganiom stawianym przez zmysły człowieka - dodał.

Reklama

Digi-Capital przewiduje, że do 2020 r. przychody z rynku VR i AR (wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości) sięgną 120 mld dol. O zapewnienie sobie miejsca na wchodzącym rynku rzeczywistości wirtualnej rywalizują wszystkie większe firmy z branży nowych technologii - czytamy w depeszy PAP.

Główni gracze w tej nowej branży to Oculus odpowiedzialny za gogle Oculus Rift oraz i gogle Gear VR tworzone z Samsungiem oraz HTC z goglami Vive oraz Sony z PlayStation VR (premiera w listopadzie). Od ponad dwóch lat na tynku dostępne są gogle Google Cardboard. Dokładnie temat VR omawia materiał wideo poniżej.




INTERIA.PL/informacje prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy