Ultra HD 4K

Zoptymalizowane dla Xbox Series X - szczegóły techniczne i lista gier

Microsoft przedstawił szczegóły techniczne programu Zoptymalizowane dla Xbox Series X oraz różne funkcje i innowacje technologiczne konsoli, z których twórcy mogą skorzystać, tworząc gry zaprojektowane dla następnej generacji gier na Xbox Series X.

Gry zoptymalizowane dla Xbox Series X mogą korzystać z szeregu innowacji możliwych na konsoli nowej generacji, jak eliminowanie czasów wczytywania gry dzięki architekturze Xbox Velocity, ulepszonej grafiki i przyspieszanego sprzętowo raytracingu DirectX obsługiwanego przez niestandardowy procesor graficzny nowej generacji, po bardziej stabilne i często wyższe framerate’y, nawet do 120 klatek na sekundę. Tytuły z plakietką Zoptymalizowane dla Xbox Series X mogą obejmować zupełnie nowe gry przygotowane specjalnie dla Xbox Series X, takie jak Halo Infinite, lub wcześniej wydane tytuły, w których deweloper ulepszył swój tytuł wykorzystaj moc i funkcje, jakie oferuje Xbox Series X, takie jak Gears 5.

Reklama

Obsługiwane przez DirectX 12 Ultimate i obsługujące przyspieszany sprzętowo raytracing DirectX gry oferują bardziej dynamiczne, realistyczne środowiska. DirectX Raytracing oznacza, że ​zobaczysz realistyczne oświetlenie, dokładne odbicia i usłyszysz przestrzennie dokładną akustykę 3D w czasie rzeczywistym podczas eksploracji świata gry. Ostatecznie DirectX Raytracing umożliwia programistom tworzenie bardziej realistycznych światów.

Gry zoptymalizowane pod kątem konsoli Xbox Series X wykorzystują moc urządzenia do zapewnienia wyższej liczby i stabilnego wyświetlania klatek na sekundę, z docelową wydajnością 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K. Niektóre gry będą nawet w stanie obsługiwać do 120 klatek na sekundę lub zmienną częstotliwość odświeżania, co pozwoli programistom zaoferować graczom większy realizm i bardziej precyzyjne sterowanie.

Szybsze ładowanie w grach

Gry Zoptymalizowane dla Xbox Series X to nie tylko gwarancja efektów wizualnych i szybkości wyświetlania obrazów. Pozwalają one również na niemal wyeliminowanie czasów ładowania w grze dzięki technologii Xbox Velocity Architecture. XVA łączy niestandardowy dysk SSD, niestandardowe podzespoły i zintegrowane oprogramowanie, aby znacznie skrócić czas ładowania zarówno w grach, jak i poza nimi, co oznacza, że ​​gracze będą mogli spędzać więcej czasu na grze, a mniej czasu na oczekiwaniu na loading. W przypadku tytułów, które wykorzystają duże, otwarte środowiska, doświadczenia te będą odczuwane jeszcze bardziej dynamicznie, ponieważ programiści będą w stanie wykorzystać ogromny wzrost mocy obliczeniowej i możliwość strumieniowego przesyłania zasobów niezwykle szybko. Deweloperzy będą mogli również skutecznie eliminować czasy ładowania między poziomami i tworzyć systemy szybkiej podróży.

Lsta tytułów zoptymalizowanych pod kątem Xbox Series X:

·         Assassin’s Creed Valhalla

·         Bright Memory Infinite

·         Call of the Sea 

·         Chivalry 2

·         Chorus 

·         Cyberpunk 2077

·         Destiny 2 

·         DiRT 5 

·         Gears 5

·         Halo Infinite

·         Hitman 3

·         Madden NFL 21

·         Marvel’s Avengers

·         Outriders

·         Scarlet Nexus 

·         Scorn

·         Second Extinction 

·         The Ascent 

·         The Medium

·         Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 

·         Yakuza: Like a Dragon 

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Xbox Series X
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy