Ultra HD - tak wygląda logo nowego standardu

Stowarzyszenie DigitalEurope zaprezentowało oficjalne logo Ultra High Definition (Ultra HD). Ma to pomóc klientom w odróżnieniu urządzeń Ultra HD od urządzeń High Definition (HD). Etykieta Ultra HD będzie informować konsumenta, że telewizor, którego zakup rozważa, jest kompatybilny ze wszystkimi głównymi źródłami treści Ultra HD i że będzie w stanie wyświetlić treści w tym formacie.

Telewizory Ultra HD mają rozdzielczość 3840 x 2160 pikseli, czyli jest ona cztery razy większa niż w telewizorach Full HD (1920 x 1080 pikseli).

Z nowego logo korzystać mogą firmy, które podpiszą z DigitalEurope umowę licencyjną. Opłata za możliwość korzystania z logo wynosi 1500 euro rocznie. Podstawowymi warunkami, jakie muszą spełnić telewizory z logo Ultra HD, są m.in. minimalna natywna rozdzielczość 3840 x 2160 pikseli, proporcje obrazu 16:9, głębia obrazu minimum 8 bit, obsługa szybkości klatek na sekundę: 24, 25, 30, 50 i 60.

Inne logo DigitalEurope (HD Ready, HD TV, HD Ready 1080p, HD TV 1080p) są już w powszechnym użytku na rynku elektroniki użytkowej (np. dla produktów marek LG, Panasonic, Samsung i Toshiba).

Reklama

Anita Kaźmierska

Źródło informacji

SatKurier
Najlepsze tematy