Już ponad 1 mln telewizorów Ultra HD na rynku

Rynek telewizorów Ultra HD osiągnął znaczący sukces w marcu 2014 roku - ogólnoświatowy wolumen dostaw tych urządzeń po raz pierwszy przekroczył 1 mln sztuk, wynika z nowego raportu IHS Technology.

W marcu 2014 roku wolumen dostaw telewizorów Ultra HD wyniósł 1,1 mln sztuk. Jest to prawie trzykrotnie więcej w porównaniu ze stanem z lutego (384,3 tys.). Wzrost jest jeszcze bardziej spektakularny, gdy bierze się pod uwagę stan sprzed roku, gdy ogólna liczba telewizorów Ultra HD na rynku nie przekroczyła 150 tys.

Reklama

- Od czasu wprowadzenia telewizorów Ultra HD na rynek w 2012 roku, popyt na te najnowocześniejsze wyświetlacze rósł powoli, głównie dlatego, że były zbyt drogie - powiedziała Linda Lin, starszy analityk ds. dużych wyświetlaczy w IHS. - Ale gdy technologia stała się bardziej powszechna, w połączeniu z coraz bardziej agresywnym marketingiem ze strony producentów, telewizory Ultra HD zaczęły tanieć.

Telewizory Ultra HD mają cztery razy większą rozdzielczość, wyższe współczynniki kontrastu i zapewniają bardziej realistyczny obraz niż powszechnie obecnie telewizory Full HD 1080p.

Co wpłynęło na wzrost wolumenu dostaw telewizorów Ultra HD?

Do takiego niesamowitego wzrostu wolumenu dostaw przyczyniła się przedsprzedaż telewizorów Ultra HD na Święto Pracy w Chinach na początku maja i na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Brazylii w czerwcu. Majowe święta w Chinach są często punktem kulminacyjnym sprzedaży telewizorów Ultra HD, czytamy w raporcie IHS.

Kto trzęsie rynkiem telewizorów Ultra HD?

Czterech z sześciu producentów telewizorów Ultra HD cieszyło się w marcu 2014 roku co najmniej 100-proc. wzrostem sprzedaży w porównaniu z lutym br. Na czele stał tajwański Innolux - wolumen dostaw jego 50-calowych telewizorów Ultra HD wyniósł 210 tys. sztuk.

Na drugim miejscu uplasował się Samsung z Korei Południowej, który dostarczył na rynek o 160 proc. więcej 55-calowych telewizorów Ultra HD niż w poprzednim miesiącu. Samsung rozpoczął również po raz pierwszy masową produkcję telewizorów Ultra HD 40- i 48- calowych.

Trzecie miejsce zajął koreański LG, który cieszył się największym wzrostem wolumenu dostaw - o 395-proc. w ciągu miesiąca. Wprowadził też na rynek 42-calowe telewizory Ultra HD i jednocześnie dwukrotnie zwiększył wolumen dostaw telewizorów 49-, 55- i 65-calowych.

Mimo że producenci z Korei Południowej późno wkroczyli na rynek telewizorów Ultra HD, to wprowadzają oni coraz tańsze modele, w tym Green Samsunga i G+ od LG. Na przykład, Green pozwala na redukcję kosztów produkcji dzięki mniejszej liczbie układów scalonych i innym rozmieszczeniu pikseli, przez co niestety nie jest telewizorem Full Ultra HD (3180 x 2160). Ale nawet jeśli jakość obrazu na tańszych Green Ultra HD nie jest tak dobra, jak ta na Full Ultra HD, to sprzedawcy są zainteresowani dołączeniem tych telewizorów do swojego asortymentu.

Na czwartym miejscu pod względem wolumenu dostaw telewizorów Ultra HD znalazł się AUO z Tajwanu, na piątym - chiński CSOT, a na szóstym - japoński Sharp.

Co napędzi sprzedaż telewizorów Ultra HD w przyszłości?

Główną siłą napędową wzrostu sprzedaży telewizorów Ultra HD będzie wprowadzanie na rynek przez koreańskich producentów tanich telewizorów, uważa IHS. Przewiduje się, że do końca 2014 roku wolumen dostaw telewizorów Ultra HD wzrośnie do 15,2 mln sztuk. Największą sprzedażą cieszyć się mają telewizory 60-calowe i większe (27 proc. całkowitej sprzedaży).

Obecnie największy popyt na telewizory Ultra HD jest zauważalny na chińskim rynku. Nadal dużym problemem jest jednak niemal całkowity brak treści Ultra HD.

Janusz Sulisz

Źródło informacji

SatKurier
Najlepsze tematy