Ultra HD 4K

Czy giganci elektroniki konsumenckiej wycofują się z 3D?

Samsung Electronics i LG Electronics zamierzają znacznie zredukować liczbę oferowanych przez siebie modeli telewizorów 3D - informuje koreański „ET News”.


Branżowy serwis sugeruje, że Samsung w ogóle nie planuje wspierać 3D w swoich nowych produktach, a LG zamierza zmniejszyć liczbę nowych telewizorów z funkcją 3D o połowę. Zmiany te są podobno spowodowane niskim zainteresowaniem funkcją 3D wśród klientów, którzy większą wagę przywiązują dziś do jakości i rozdzielczości obrazu. Samsung Electronics nie zamówił na ten rok nowych dostaw okularów dla telewizorów 3D, informuje "ET News" na podstawie doniesień od swojego informatora.

- Mimo że dostarczaliśmy okulary 3D do ubiegłego roku, nie ma zamówień na nowe dostawy w tym roku - powiedział przedstawiciel jednego z partnerów Samsung Electronics. - Wygląda na to, że Samsung Electronics nie zamierza stosować technologii 3D w swoich nowych modelach telewizorów - dodała.

Reklama

Ponieważ Samsung Electronics wykorzystuje metodę SG (Shutter Glass), do oglądania 3D wymagane są okulary. Jednak fakt, że w tym roku producent nie zamówił okularów wskazuje, że w najbliższym czasie prawdopodobnie w ogóle nie przewiduje 3D w swoich nowych modelach telewizorów. Istnieje jednak szansa, że w drugiej połowie roku lub w ogóle w przyszłości wróci do wspierania 3D.

Natomiast LG Electronics planuje ograniczyć liczbę telewizorów z funkcją 3D o połowę. Ponieważ nie ma zbyt wielkiego popytu na 3D, to funkcja ta będzie dostępna jako dodatkowa w produktach klasy premium. Ponieważ LG Electronics wykorzystuje metodę FPR (Film Patterned Retarder), koszty oferowania funkcji 3D są niższe w porównaniu z analogicznymi kosztami Samsung Electronics. Same okulary 3D są również tańsze, ponieważ nie używają baterii.

- Mimo że w ubiegłym roku 40 proc. wszystkich telewizorów miało funkcję 3D, tylko 20 proc. telewizorów w tym roku będzie posiadało tę funkcję - powiedział dla "ET News" przedstawiciel LG Electronics. - Ponieważ nadal są konsumenci, którzy oglądają filmy 3D i inne treści, mamy zamiar zastosować funkcję 3D głównie w produktach klasy premium.

Stopniowe wycofywanie funkcji 3D przewidziano już wcześniej. Treści 3D zaczęły tracić na znaczeniu, gdy na horyzoncie pojawiła się technologia Ultra HD. Począwszy od 2013 roku wielu nadawców oferujących treści 3D zaczęło wyłączać kanały 3D. Teraz w 3D produkowane są właściwie już tylko filmy.

Przewiduje się, że załamanie rynku 3DTV będzie nadal trwać. Szansą na odzyskanie popularności 3D jest wykorzystywanie technologii niewymagającej okularów, które w znaczącym stopniu przyczyniły się do spadku zainteresowania tą technologią. Ich noszenie podczas oglądania filmów jest po prostu na dłuższą metę niekomfortowe.

Jerzy Kruczek

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: Ultra HD
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy