Test nowego Hyundai IONIQ Hybrid

Hyundai zaprezentował ekologiczny model IONIQ - samochód pozwalający nam zdecydować w jaki napęd ma być wyposażony.

Do naszej redakcji trafiła wersja hybrydowa, czyli taka w której akumulatory ładują się na zasadzie odzyskiwania energii w trakcie jazdy, np.  przekazując energię kinetyczną podczas hamowania, a następnie przetwarzając ją na energię elektryczną służącą do napędu jednostki.

Pojazd został wyposażony w dwa silniki - jednym z nich jest całkowicie nowy czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa, dysponujący mocą 105 KM, drugim silnik elektryczny o mocy 43,5 KM. Dzięki temu cały układ napędowy osiąga moc maksymalną 141 KM co jest bardzo dobrym wynikiem jak na hybrydę. Do napędu silnika elektrycznego zastosowano zestaw polimerowych akumulatorów litowo-jonowych, zamiast konwencjonalnych akumulatorów niklowo-wodorowych. Charakteryzują się one doskonałą skutecznością ładowania/rozładowywania i wysoką mocą maksymalną.

Reklama

Hybrydowy IONIQ posiada automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów o sześciu przełożeniach (6DCT), skrzynię, która może uchodzić za najlepszą w swojej klasie . Umożliwia ona uwolnienie pełnego potencjału samochodu.

By zmienić charakterystykę jazdy na bardziej dynamiczną lub jeszcze bardziej zwiększyć oszczędność paliwa, kierowca może wybrać tryb SPORT lub ECO. W trybie SPORT biegi są zmieniane później, przez co można skuteczniej wykorzystywać łączną moc silnika spalinowego i elektrycznego. W trybie ECO skrzynia 6DCT dąży do obniżenia zużycia paliwa, zmieniając biegi przy niższych obrotach.

Aby sprostać zróżnicowanym potrzebom klientów hybryda Hyundaia została wyposażona w efektowny 7-calowy wyświetlacz dotykowy nowej generacji, obsługujący rozdzielczość 1280 x 720. Umożliwia on wyświetlanie wszystkich istotnych informacji począwszy od prędkościomierza i poziomu paliwa przez podgląd stanu naładowania akumulatorów. System może na bieżąco śledzić działanie układu hybrydowego, pokazując nam kiedy korzystamy z silnika spalinowego, kiedy z elektrycznego i w jakich sytuacjach następuje jego doładowywanie. Na pochwałę zasługuje także wbudowana nawigacja, której używanie jest proste i intuicyjne, a przetwarzanie tras odbywa się szybko i sprawnie.

Oczywiście w tak zaawansowanym aucie nie mogło zabraknąć interfejsów telefonicznych. Użytkownicy do dyspozycji otrzymują zarówno Apple CarPlay jak Android Auto, które umożliwiają dostęp do niektórych naszych aplikacji, muzyki, podcastów, audiobooków czy map.

Warto wspomnieć także o pozostałych udogodnieniach jakie oferuje nam IONIQ. Hyundai  zdążył nas już przyzwyczaić do sporej ilości gniazd udostępnianych w swoich modelach.  Oprócz standardowego wejścia USB w nowej hybrydzie koreańskiego producenta znajdziemy także złącze AUX a także dwa gniazda 12V. W prawdziwym samochodzie przyszłości nie mogło także zabraknąć  kamery cofania oraz zaawansowanych systemów bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów jak asystent utrzymywania pasa ruchu lub autonomiczny system awaryjnego hamowania. IONIQ wyposażony został także w bezprzewodowy panel ładowania indukcyjnego, dzięki czemu telefony użytkowników będę zawsze naładowane.

IONIQ Hybrid jest odpowiedzią na szybko zmieniający się styl życia kierowców, którzy szukają czegoś wyróżniającego się na tle innych pojazdów hybrydowych.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama