Salony Mitsubishi jako obiekty magazynowania energii

Mitsubishi Motors stworzy w Japonii sieć salonów dealerskich, które zapewnią dostęp do ładowania pojazdów elektrycznych, pomoc w stabilizacji lokalnej sieci energetycznej, a nawet energię elektryczną w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej lub awarii zasilania.

Firma MMC posiada już 28 salonów sprzedaży w całej Japonii, które są zasilane przez panele słoneczne i dają możliwość korzystania z energii akumulatora pojazdu elektrycznego jako awaryjnego źródła zasilania, za pośrednictwem modułu ładowania typu "pojazd-budynek" (V2B). Jednak nowa stacja dealerska "Hyper Energy Station" Omiya, otwarta w tym tygodniu w mieście Saitama, została również wyposażona w własne akumulatory litowo-jonowe, umożliwiające zwrot nadwyżki mocy do lokalnej sieci elektrycznej.

Reklama

Budowę salonu częściowo dofinansowały władze miasta Saitama, natomiast rząd Japonii uznał obiekt za część Specjalnej Strefy Mobilności i Inteligentnej Energii nowej generacji. Salon wystawowy Omiya, jest prowadzony przez grupę Kanto Mitsubishi Motors. Jest to jej czwarty obiekt dealerski, ale pierwszy stosujący ten nowatorski system.

Budynek jest wyposażony w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 12 kWh i może zasilać pojazdy elektryczne (EV), gdy inne źródła zostaną odcięte - np. w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej lub przerw w dostawie prądu. Samochody elektryczne odegrały kluczową rolę w transporcie ludzi i towarów w kilku poprzednich sytuacjach kryzysowych w Japonii, kiedy dostawy konwencjonalnego paliwa zostały poważnie zakłócone. Firma MMC otworzyła już 28 salonów "DENDO Drive Station" w całej Japonii - wszystkie są wyposażone w panele słoneczne i stacje ładowania V2B. Firma planuje zwiększyć ich liczbę do 200 w 2020 roku.

Oprócz ładowania pojazdów, stacja V2B pozwala dostarczać do budynku energię zmagazynowaną w akumulatorach pojazdu elektrycznego - szczególnie w nagłych sytuacjach, albo podczas szczytów energetycznych. Kiedy zapotrzebowanie na energię jest niskie, budynek przełączy się w tryb ładowania samochodu. Nastąpi to również w przypadku wyprodukowania nadwyżki energii odnawialnej. System ma wiele zalet odciążających sieć energetyczną i zapewnia właścicielowi tanie podtrzymanie poziomu baterii pojazdu elektrycznego.

Stacje dealerskie MMC to również miejsca, gdzie mieszkańcy mogą poznać sposoby reagowania w przypadku zagrożeń lub katastrof. Oprócz standardowych funkcji salonu samochodowego, DENDO Drive Station organizuje prezentacje i pokazy, w czasie których można dowiedzieć się więcej na temat pojazdów EV i PHEV.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: technologie | mitshubishi | energia elektryczna
Najlepsze tematy