Pierwsze testy ciężarówki napędzanej ogniwami paliwowymi

Toyota realizuje plan wprowadzania technologii wodorowej do głównego nurtu motoryzacji – po sukcesie Toyoty Mirai oraz wprowadzeniu na ulice japońskich metropolii autobusów miejskich FC Bus, firma rozpoczyna testy ciężarówki z napędem na ogniwa paliwowe.

Toyota Motor North America zaprezentowała Project Portal - układ napędowy do ciężarówek, zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi. Latem tego roku rozpocznie się w porcie morskim w Los Angeles program testowy eksperymentalnego pojazdu, w ramach którego producent sprawdzi praktyczność napędu na ogniwa paliwowe w dużych pojazdach transportowych.

Reklama

Testowa ciężarówka ma ponad 670 KM mocy oraz około 1800 Nm momentu obrotowego. Samochód wykorzystuje dwa zestawy ogniw paliwowych z Toyoty Mirai i baterię o pojemności 12 kWh. Ładowność ciężarówki wynosi 36 290 kg, a jej zasięg z obciążeniem to ponad 320 km na jednym tankowaniu.

Ciężarówki są źródłem znaczącej części emisji spalin produkowanych przez Port Los Angeles. Project Portal to kolejny krok Toyoty w stronę wdrażania technologii ogniw paliwowych do kolejnych zastosowań służących różnym gałęziom przemysłu. Testowa ciężarówka to w pełni funkcjonalny pojazd o mocy i momencie obrotowym wystarczających do przewożenia ciężkich ładunków.

Toyota uważa, że wodorowe ogniwa paliwowe są optymalnym rozwiązaniem dla motoryzacji przyszłości, ze względu na komfort użytkowania porównywalny z silnikami spalinowymi, przy ogromnych korzyściach pod względem wydajności, ochrony środowiska i dywersyfikacji źródeł energii. Technologię tą można też łatwo umieścić w pojazdach o dowolnych gabarytach i zastosowaniach.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Najlepsze tematy