Nowe autonomiczne ciężarówki Komatsu

Firma Komatsu jest znanym na świecie producentem maszyn budowlanych, w tym gigantycznych ciężarówek używanych m.in. w kopalniach odkrywkowych. Także takich, które do prawidłowej pracy nie potrzebują kierowcy.

W 2008 r. firma Komatsu we współpracy z Rio Tinto rozpoczęła testy pierwszego autonomicznego wozidła na świecie nazwanego Autonomous Haulage Systems (AHS). Od tego czasu technologia znacznie poszła do przodu, a autonomiczne wywrotki pomogły przetransportować setki milionów ton materiału w Chile i Australii.

Wozidło to rodzaj wywrotki, przeznaczonej do transportu dużych ilości materiałów sypkich w trudnych warunkach terenowych, niedostępnych dla typowych samochodów ciężarowych, np. w kopalniach odkrywkowych. Używane przez Rio Tinto wozidła autonomiczne Komatsu, to tak naprawdę zmodyfikowane ciężarówki 930E. Mają one zaimplementowane systemy autonomicznej jazdy, wykrywania przeszkód i pomiaru odległości, ale wciąż wyglądają jak konwencjonalne ciężarówki górnicze. Mają kabinę, w której kierowca może usiąść w każdej chwili.

Reklama

Nowa autonomiczna wywrotka Komatsu tej kabiny jest pozbawiona. Pojazd o mocy 2700 KM ma 15 m długości i 8,5 m szerokości. Innovative Autonomus Haulage Vehicle (IAHV) nie ma kabiny, dzięki czemu ciężar transportowanego materiału jest lepiej rozprowadzany na wszystkie cztery koła. Można sterować nimi oddzielnie.

Maksymalnie załadujemy na tę wywrotkę 230 ton materiału, który zostanie przetransportowany z maksymalną prędkością 64 km/h. Komatsu planuje wprowadzenie tego typu pojazdów do seryjnej produkcji w niedalekiej przyszłości.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ciężarówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama