Audi komunikuje się z sygnalizacją uliczną

Audi to pierwsza na świecie marka samochodów, która skomunikowała pojazd z miejską infrastrukturą. W Las Vegas (USA), startuje właśnie system pozwalający wyświetlać najbliższe fazy sygnalizacji świetlnej bezpośrednio w modelach A4 i Q7.

Audi of America nawiązało współpracę z kilkoma metropoliami Ameryki Północnej, z którymi wspólnie tworzy infrastrukturę niezbędną do wdrożenia usług typu car-to-X.

Pierwsza funkcja usługi car-to-X "informacja o sygnalizacji ulicznej" nazywa się "time-to-green", czyli "czas do zielonego". Kierowca widzi w Audi virtual cockpit lub na wyświetlaczu danych na szybie head-up display, czy jest w stanie dojechać z dozwoloną prędkością do kolejnego sygnalizatora na którym pali się zielone światło. Jeśli nie, sekundnik odlicza czas do kolejnej fazy zielonego światła, a kierowca może zawczasu zdjąć nogę z gazu. Pilotażowe projekty prowadzone w Europie pokazały, że dzięki informacji o zmianie sygnalizacji, kierowcy jeżdżą bardziej przewidywalnie, co pozytywnie wpływa na płynność ruchu ulicznego.

Reklama

Na początek, w funkcję tą wyposażane będą wszystkie modele Audi A4 i Q7 produkowane na amerykański rynek od czerwca 2016, na których pokładzie znajduje się Audi connect. Miejskie centra zarządzania ruchem ulicznym na terenie Stanów Zjednoczonych przekazywać będą odpowiednie dane dotyczące sygnalizacji świetlnej do partnera projektu, firmy Traffic Technology Services TTS. Tutaj odpowiednio będą przetwarzane i przesyłane w czasie rzeczywistym do komputera pokładowego samochodu marki Audi z wykorzystaniem szybkiego łącza, np. standardu 4G/LTE.

Audi zamierza wdrożyć taki system także w Europie. Projekty pilotażowe prowadzone były już w Berlinie, Ingolstadt, Garmisch-Partenkirchen czy w Weronie. W samym tylko Berlinie, z systemem połączono blisko 700 sygnalizatorów w centrum miasta.

W przyszłości, z wyników prac badawczych prowadzonych przez specjalistów z Ingolstadt korzystać będą mogły również inne marki. Rosnąca popularność tego rozwiązania pomoże miejskim inżynierom ruchu lepiej zrozumieć przyczyny korków i optymalnie regulować sygnalizację świetlną.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy