Mercedes MBUX – przyszłość samochodowych systemów multimedialnych

Systemy informacyjno-rozrywkowe to nieodłączna część nowoczesnych samochodów. Mercedes MBUX to najnowsza odsłona tego typu rozwiązania, która otwiera kolejną epokę łączności pojazdu z użytkownikiem. Co czyni go takim wyjątkowym?

Wyścig o coraz bardziej rozbudowany dostęp do multimediów w samochodzie trwa już od dłuższego czasu. Współczesne marki wręcz prześcigają się w tym, która zaoferuje więcej funkcji oraz innowacyjnych technologii. W tym wyścigu na prowadzenie bez wątpienia wychodzi Mercedes, który od nowego modelu klasy A oferuje klientom nowy system multimedialny MBUX - Mercedes-Benz User Experience.

Na wyciągniecie palca

MBUX to prawdziwa rewolucja w tego typu rozwiązaniach. Na pierwszy plan wysuwa się ogromna ilość w pełni personalizowanych usług oddanych do rąk kierowcy. Wśród nich warto wymienić m.in. panoramiczny kokpit z szerokimi możliwościami wyświetlania informacji, rozbudowaną graficzną (pełne 3D) nawigację umożliwiającą przekazywanie informacji  o ruchu w czasie rzeczywistym czy chociażby system alarmowy Mercedes-Benz Emergency Call, który w razie sytuacji kryzysowej sam nawiązuje połączenie ze służbami ratunkowymi.

Reklama

Mercedes rozwija też coraz bardziej popularną w nowych samochodach łączność pomiędzy pojazdem a smartfonem. System MBUX bez najmniejszych problemów da się sparować z naszym telefonem poprzez interfejsy Apple CarPlay lub Android Auto. W rezultacie użytkownik ma dostęp do najważniejszych aplikacji, w tym tych od zewnętrznych dostawców (np. Spotify), na ekranie multimediów.

Warto wspomnieć także o specjalnej aplikacji Mercedes me, która pozwala w dowolnym momencie sprawdzić lokalizację pojazdu na smartfonie - a nawet określić obszar, w którym może on się poruszać. Użytkownik natychmiast otrzyma też informacje o niepożądanych ruchach samochodu.

Zainstalowany w pojeździe moduł komunikacji (LTE) do korzystania z usług Mercedes me connect: łączy samochód z internetem. Szybkie połączenie zapewniają dwie anteny sieci komórkowej oraz karta SIM obsługująca LTE.

Całością możemy sterować za pomocą palca lub ergonomicznie ustawionych przycisków na wielofunkcyjnej kierownicy. O wiele lepiej wypada jednak nowość Mercedesa - inteligentne sterowanie głosowe z funkcją rozpoznawania naturalnej mowy, aktywowane komendą "Hej, Mercedes". Dzięki tej opcji kierowca nie musi nie tylko odrywać rąk od kierownicy, ale nawet oczu od drogi.

Moc jak w komputerze

Nad wszystkimi tymi funkcjami czuwa potężny układ graficzny NVIDIA wraz z 6-rdzeniowym procesorem i 8 GB pamięci RAM. To właśnie on odpowiada za płynne działanie całego interfejsu, a tym samym pozwala na szybką i płynną zmianę ustawień. Widać to szczególnie w przypadku wyjątkowo wymagających funkcji jak np. przy trójwymiarowej nawigacji wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość. Podgląd nawet dużego miasta, z dużą ilością zabudowań nie stanowi dla tych podzespołów najmniejszych problemów.

Co więcej, opcjonalnie MBUX przekazuje treści na bieżąco pobierane z internetu, takie jak aktualne ceny paliw na stacjach czy dostępność miejsc parkingowych na wielopoziomowych parkingach. Aktualizacje online pozwalają w prosty sposób wzbogacić system o nowe treści.

Przyszłość

Czy tak właśnie będzie wyglądać przyszłość samochodowych systemów informacyjno-rozrywkowych? Patrząc na działania innych marek, kopiujących rozwiązania dostępne w samochodach Mercedesach można wnioskować, że tak. MBUX bez wątpienia rewolucjonizuje doświadczenie użytkownika w samochodzie.

 

 Artykuł powstał we współpracy z marką Mercedes.

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy