Naukowcy odkryli cząsteczki, z których powstało DNA

​Amerykańscy naukowcy odnaleźli cząsteczki, które najprawdopodobniej są prekursorami DNA. To odkrycie może być pomocne w poszukiwaniu życia pozaziemskiego różniącego się od tego, które znamy na Ziemi.

DNA jest synonimem życia, ale gdzie ono powstało? Czy zostało przyniesione na Ziemię z kosmosu, czy też zrodziło się w wyniku przypadkowych procesów biochemicznych? Naukowcy od lat starają się odpowiedzieć na te pytania, a teraz mogą być bliżej niż kiedykolwiek. Zespół uczonych z Lawrence Berkeley National Laboratory i University of Hawaii odkrył cząsteczki, które mogą być prekursorami DNA. Co ciekawe, odpowiednie warunki do ich przekształcenia w DNA są w gorących rejonach wszechświata, np. okolicach gwiazd.

Naukowcy przeprowadzili eksperyment, podczas którego odtworzyli warunki panujące wokół bogatych w węgiel starych gwiazd. Uczeni dowiedli, że we wnętrzach gwiazd zachodzą procesy pozwalające na uzyskanie podwójnych pierścieni atomów węgla. Możliwe jest pojawienie się chinoliny i izochinoliny, czyli bardziej złożonych cząsteczek.

Bogaci w tę wiedzę, naukowcy mogą poszukiwać prekursorów DNA w okolicach gwiazd. Być może dzięki temu uda nam się znaleźć miejsca, w których mogło rozwinąć się życie pozaziemskie.

Dowiedz się więcej na temat: życie pozaziemskie | DNA