Aminokwasy są rozpowszechnione po całym wszechświecie?

Naukowcy donoszą, że odkryty związek chemiczny przypomina aminokwasy, dzięki którym powstało życie na Ziemi. Stąd też sugestia, że podstawowe cegiełki życia mogą być rozpowszechnione w całej galaktyce. Najnowsze odkrycie jest wyjątkowe, bo cyjanek izopropylowy posiada rozbudowaną strukturę węgla, a do tej pory w obłokach gwiazdotwórczych zwykle obserwowano pojedyncze łańcuchy węglowe.

Astronomowie odkryli cząsteczki cyjanku izopropylowego o rozgałęzionej strukturze węgla w obłoku molekularnym Sagittarius B2, w którym formują się nowe gwiazdy.

Obserwacji dokonał zespół astronomów z Max Planck Institute for Radio Astronomy pod kierownictwem Arnauda Belloche. Otwiera ono drzwi do wykrywania złożonych cząsteczek, które mogą krążyć w przestrzeni międzygwiezdnej i inicjować proces powstawania życia. Aminokwasy mogą więc być rozpowszechnione w całym wszechświecie.

Cząsteczki emitują promieniowanie wykryte w postaci fal radiowych przez 20 teleskopów w Atacama Large Millimeter Array w Chile. W przeszłości w regionie Sagittarius B2 znaleziono alkohol winylowy i mrówczan etylu. Obłok jest oddalony od Ziemi o 27 tys. lat świetlnych.

Dowiedz się więcej na temat: Kosmos | Wszechświat | życie pozaziemskie | Galaktyka