Inteligentne Miasta

Siemens Mobility dostarczy 94 pociągi Inspiro dla Londynu

W londyńskim metrze już wkrótce pojawią się nowe pociągi wyprodukowane przez firmę Siemens oparte na konstrukcji Inspiro.

Siemens Mobility podpisał kontrakt z London Underground (LUL), spółką córką przedsiębiorstwa Transport for London (TfL), odpowiadającą za system kolejki miejskiej w stolicy kraju, na zaprojektowanie i budowę 94 pociągów dla londyńskiego metra. Kontrakt opiewa na sumę 1,5 miliarda funtów (ok. 7 miliardów złotych) i ma na celu wymianę taboru jeszcze z lat siedemdziesiątych. Pociągi będą obsługiwały linię Piccadilly, a pierwsze dostawy rozpoczną się w 2023 roku.

Nowe pociągi dla linii Piccadilly są oparte znanej z warszawskiego metra platformie Inspiro. Oferują pasażerom znacznie większy komfort podróżowania. Pociągi metra najnowszej generacji maja szersze drzwi, obszerniejsze przejścia i w pełni klimatyzowane wagony. Dodatkowo pokładowy system informacyjny pomoże podróżnym lepiej planować następny etap podróży.

W ramach kontraktu Siemens Mobility będzie odpowiadać za dostarczanie części zamiennych przez okres pięciu lat od daty oddania pierwszych pociągów. Siemens Mobility zapewni również wsparcie techniczne na cały 40-letni cykl życia pojazdów, po tym jak pierwotna gwarancja wygaśnie. Dodatkowo spółka LUL zamówiła pakiet usług cyfrowych opartych na technologii Railigent.

Spółki TfL oraz Siemens Mobility będą ściśle współpracować, aby budowa nowych pojazdów Inspiro dla Wielkiej Brytanii odbywała się przy udziale lokalnych podwykonawców. W marcu 2018 roku, spółka Siemens Mobility ogłosiła plany dotyczące fabryki pojazdów szynowych w Goole w hrabstwie East Yorkshire, gdzie Siemens Mobility planuje stworzyć do 700 miejsc pracy, co stworzy kolejne szanse na kontrakty dla 1700 podwykonawców w regionie.

Spółka LUL zamówiła pociągi w ramach programu mającego na celu unowocześnienie metra na liniach Piccadilly, Bakerloo, Central oraz Waterloo&City (Deep Tube Upgrade Programme). Do 2026 r. częstotliwość kursowania pociągów na linii Piccadilly wzrośnie z 24 do 27 pociągów na godzinę w czasie godzin szczytu. Linia obecnie jest używana przez 700 tysięcy pasażerów każdego dnia. W czasie najwyższych godzin szczytu pociągi będą kursowały co 135 sekund.

Reklama
INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Siemens | metro | pociągi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy