Imagine Cup 2011

Imagine Cup to nie tylko technologie

Microsoft oraz Park Technologiczny wspólnie przeszkolili polskie drużyny startujące w konkursie technologicznym dla studentów Imagine Cup w. Dodatkowo People Can Fly, twórcy "Bulletstorm" obejmą programem mentoringu drużyny przygotowujące grę.

Wszystkie drużyny, które zakwalifikowały się do drugiej rundy konkursowej Imagine Cup 2011 w kategorii Projektowanie Oprogramowania zostały objęte cyklem szkoleń organizowanych przez Microsoft oraz Park Technologiczny - Miasteczko Multimedialne z Nowego Sącza, partnera konkursu.

Reklama

- Talent, pasja oraz kreatywne projekty studentów startujących w konkursie Imagine Cup zdecydowanie zasługują na uwagę. Dlatego proponujemy studentom pakiet szkoleń z praktycznymi wskazówkami jak zdobywać kapitał na start i jak umiejętnie prowadzić działalność gospodarczą - powiedział Krzysztof Wnęk, prezes Parku Technologicznego - Miasteczko Multimedialne. - Wierzymy, że wiedza, przekazywana przez ekspertów, stanie się dla studentów inspiracją do dalszego rozwoju ich pomysłów. Wspierając transfer technologii do gospodarki chcielibyśmy, aby w przypadku projektów z największym potencjałem biznesowym, kolejnym etapem po konkursie było zgłoszenie pomysłu do naszego funduszu zalążkowego prowadzonego w ramach Inkubatora Przedsiębiorczości Media 3.0, umożliwiającego wsparcie finansowe do 200 tysięcy euro. Rekrutację projektów prowadzimy na stronie www.milionnastart.pl - dodał.

Szkolenia odbyły się w siedzibie polskiego oddziału firmy Microsoft w Warszawie i zostały podzielone na trzy bloki tematyczne:

- ścieżka kariery,

- komercjalizacja projektów,

- komunikacja zintegrowana.

- Chcemy, aby udział w konkursie Imagine Cup był dla jego uczestników nie tylko okazją do zaprezentowania swojej wiedzy oraz jej kreatywnego wykorzystania, ale także szansą podnoszenia kwalifikacji i umiejętności biznesowych," - powiedział Dariusz Piotrowski, dyrektor działu Developers & Platform Group w polskim oddziale firmy Microsoft. - Jest to szczególnie istotne dla studentów uczelni technicznych, które na ogół nie oferują zajęć w tych obszarach - dodał Piotrowski.

Szkolenia zostały zorganizowane w trzech cyklach, w formie warsztatów przez doświadczonych trenerów, specjalistów w danej dziedzinie. W szkoleniach mogli również wziąć udział mentorzy drużyn oraz projektanci interfejsów zgłoszonych projektów konkursowych.

- Na szkoleniu dla zespołów z kategorii Projektowanie Oprogramowania byłem po raz pierwszy - powiedział Tomasz Poławski, student Wojskowej Akademii Technicznej z Warszawy. - Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie jego organizacja. Od strony merytorycznej dało mi przede wszystkim zupełnie nowe spojrzenie na moją karierę. Dzięki temu będę w stanie lepiej ją zaplanować i skuteczniej pracować nad sobą - dodał.

- Z przyjemnością pojawiłbym się na tym szkoleniu raz jeszcze," - dodał Arkadiusz Koralewski,

student Politechniki Gdańskiej. - Niezwykle pouczające doświadczenie. Trzy niezależne bloki tematyczne, dobra organizacja. Najbardziej wartościowe dla mnie były informacje o tym jak motywować siebie do pracy i skutecznie jako pracownik się rozwijać - dodał.

Imagine Cup to nie tylko Projektowanie Oprogramowania. Drużyny, które złożyły swój projekt w kategorii Projektowanie Gier zostaną objęte programem mentoringu przez firmę People Can Fly. Uczestnicy wezmą m.in. udział w specjalnie przygotowanym szkoleniu. Jego zadaniem jest pomoc przyszłym twórcom gier w rozwinięciu swojego projektu tak, żeby mógł konkurować z najlepszymi pracami z całego świata. Dodatkowo drużyny będą miały możliwość wygrania specjalnej nagrody ufundowanej przez twórców hitu "Bulletstorm".

Imagine Cup to największy konkurs technologiczny dla studentów. W jego ubiegłorocznej edycji wzięło udział ponad 325 000 studentów z ponad 100 krajów. Wzorem lat ubiegłych, uczestnicy Imagine Cup 2011 mają przygotować projekty będące odpowiedzią na przesłanie "Wyobraź sobie świat, w którym technologia pozwala rozwiązać najtrudniejsze problemy." Problemy te zostały zdefiniowane przez Organizację Narodów Zjednoczonych w tzw. Milenijnych Celach Rozwoju.

W tym roku Imagine Cup obejmuje 5 głównych kategorii konkursowych:

- Projektowanie Oprogramowania (Software Design), gdzie od podstaw należy stworzyć system informatyczny. Główną nagrodą w konkursie jest 25 000 dolarów dla zwycięskiej drużyny. Za zajęcie drugiego miejsca drużyna otrzyma 10 000 dolarów, a trzeciego - 5 000.

- Projektowanie Systemów Wbudowanych (Embedded Development), w której zespoły mają za zadanie opracowanie rozwiązania w oparciu o Windows Embedded Compact 7 oraz komputery kompaktowe. Zwycięska drużyna otrzyma nagrodę w wysokości 25 000 dolarów. Zajęcie drugiego miejsca to nagroda w wysokości 10 000 dolarów, a trzeciego - 5 000.

- Projektowanie Gier (Game Design), której celem jest stworzenie nowej gry komputerowej z wykorzystaniem Microsoft XNA Game Studio 3.1/4.0 lub Silverlight. Główna nagroda to 8 000 dolarów. Zajęcie drugiego miejsca w tej kategorii to nagroda w wysokości 4 000 dolarów, trzeciego - 3 000.

- Media Cyfrowe (Digital Media), w której zespoły muszą stworzyć film poruszający tematykę tegorocznego przesłania Imagine Cup. Główna nagroda w tej kategorii to 8 000 dolarów, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca, trzeciego - 3 000 dolarów.

- Technologie Informatyczne (IT Challenge), sprawdzające wiedzę i praktyczne umiejętności studentów pod względem tworzenia, wdrażania i nadzorowania systemów IT, które będą wydajne, funkcjonalne, stabilne i bezpieczne. Główna nagroda w tej kategorii to 8 000 dolarów, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca i 3 000 za zdobycie trzeciego miejsca.

Studenci mogą również sprawdzić swoje umiejętności w 4 kategoriach specjalnych:

- Interoperability Challenge, w której należy opracować aplikację łączącą ludzi, gdzie wykorzystane zostanie oprogramowanie firmy Microsoft oraz open source. Główna nagroda dla zwycięskiej drużyny to 8 000 dolarów, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca, trzeciego - 3 000 dolarów.

- Windows Phone 7, w której drużyny mają przygotować konsumencką aplikację XAP wykorzystującą cechy urządzenia mobilnego. Główna nagroda w tej kategorii to 8 000 dolarów

do podziału na drużynę, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca i 3 000 za zdobycie trzeciego miejsca.

- Orchard Challenge, w której należy stworzyć stronę internetową z wykorzystaniem platformy Orchard. Główna nagroda w tej kategorii to 8 000 dolarów, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca i 3 000 za trzeciego.

- Windows 7 Touch, której celem jest stworzenie nowej aplikacji wykorzystującej technologię Windows 7 Touch, umożliwiającej ludziom używanie komputera w bardziej naturalny i interaktywny sposób. Główna nagroda w tej kategorii to 8 000 dolarów, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca, trzeciego - 3 000 dolarów.

Polscy studenci mogą również spróbować swoich sił w trzech dodatkowych kategoriach konkursowych Imagine Cup 2011 - Polish Windows Phone 7 Award, Polish Internet Explorer 9 Award oraz Polish Windows Azure Award.

W Polsce lokalne finały Imagine Cup organizowane są we współpracy z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie, pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki. Sponsorami tegorocznej edycji konkursu zostały firmy Asseco Poland SA, Gildia Aniołów Biznesu, Park Technologiczny - Miasteczko Multimedialne w Nowym Sączu, Play oraz Xbox 360. Patronem kategorii Projektowanie Gier w Polsce została firma People Can Fly.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Imagine Cup | "Imagine" | Imagine
Najlepsze tematy