AGD

Philips sprzeda swój biznes powiązany z AGD

Philips szuka nabywcy dla swojego biznesu z AGD. Marka wykazała brak chęci tworzenia kolejnych sprzętów z segmentu gospodarstwa domowego - czytamy w depeszy Agencji Reutersa.

Philips chce w przeciągu najbliższych 18 miesięcy znaleźć nabywcę na swój dział AGD. W 2019 roku ten segment wygenerował sprzedaż na poziomie 2,3 miliarda euro. Prezes marki tłumaczy, iż AGD nie pasuje strategicznie do pomysłów jakie Philips posiada na swoją przyszłość. Firma chce stać się liderem technologii urządzeń medycznych.

Planowana sprzedaż dotyczy wyłącznie takich kategorii jak urządzenia kuchenne, ekspresy do kawy, żelazka oraz parownice, a także oczyszczacze powietrza i odkurzacze. Pozostałe kategorie będące produktami konsumenckimi tj. produkty dla matki i dziecka, ochrony jamy ustnej oraz produkty do pielęgnacji ciała dla kobiet i mężczyzn w tym suszarki, depilatory oraz golarki pozostaną w ramach biznesu prowadzonego przez Philips.

Reklama

Jak poinformował Frans van Houten Philips, CEO Royal Philips, firma jednocześnie będzie dalej rozwijała działalność w obszarze Personal Health, a więc: ochrona jamy ustnej, pielęgnacja matki i dziecka, oraz zdrowie osobiste

To nie pierwszy raz, kiedy słychać o planach Philipsa. Marka sukcesywnie wycofuje się ze wszystkich działalności, które kolidują z tworzeniem sprzętu medycznego. Philips pozbył się już między innymi elektroniki użytkowej czy wszystkich serii żarówek.

Warto przypomnieć, że Philips sprzedał też m.in. swoją markę telewizorów tajwańskiej firmie TP Vision. Niedawno mieliśmy szansę przyjrzeć się nowym telewizorom marki Philips tajwańsko-europejskiej produkcji

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Philips
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy