Cristiano Ronaldo ma swoją galaktykę

Astronomowie z Europejskiego Obserwatorium Południowego (ESO) nazwali nowo odkrytą galaktykę na cześć słynnego portugalskiego piłkarza, Cristiana Ronalda.

Odkrywcy galaktyki są wielkimi fanami piłki nożnej. Obiekt, który zaobserwowali nazywa się Cosmos Redshift 7, a w skrócie CR7. Pod takim też pseudonimem na świecie znany jest występujący w Realu Madryt napastnik. Ba, ma nawet własną kolekcję ubrań i bielizny sygnowaną logo CR7.

Sama galaktyka jest jednym z najjaśniejszych obiektów powstałych 800 mln lat po Wielkim Wybuchu. Jej dokładna analiza przy pomocy urządzeń X-shooter i SINFONI znajdujących się na pokładzie teleskopu VLT wykazała brak cięższych pierwiastków w jej jaśniejszych fragmentach. Co więcej, dostrzeżono w niej widmo emitowane przez zjonizowany hel, a więc ma cechy gwiazd III populacji, których istnienia do tej pory nie potwierdzono.

Gwiazdy III populacji istniały na początku wszechświata, przed uformowaniem się jakichkolwiek galaktyk. Składały się z wodoru, hel i niewielkich ilości litu, co pokrywa się z proporcjami pierwiastków pierwotnej nukleosyntezy.

Sam Cristiano Ronaldo usłyszawszy o odkryciu stwierdził, że jest "wniebowzięty".

Dowiedz się więcej na temat: Cristiano Ronaldo | Galaktyka | Kosmos