Najlepsi studenci Polski - finał krajowy Imagine Cup 2013

Projekt Multiboard studentów z Poznania, który pozwala na zabawę w gry planszowe w wersji elektronicznej, będzie reprezentować Polskę na finałach największej olimpiady technologicznej świata - Imagine Cup. Nasza drużyna będzie walczyć o nagrody z puli 300 tys. dolarów.

Imagine Cup jest największym na świecie konkursem technologicznym dla studentów. Konkurs co roku gromadzi tysiące pasjonatów, którzy zamieniają marzenia i pomysły w projekty i rozwiązania odnoszące się do konkretnych problemów naszych czasów. Imagine Cup jest częścią globalnej inicjatywy Microsoft YouthSpark, która ma na celu wsparcie 300 milionów młodych osób w ciągu trzech lat. Polscy studenci, niezmiennie od 2005 roku odnoszą sukcesy w kolejnych edycjach Imagine Cup. Do tej pory aż 21 razy stawali na podium, zdobywając 7 pierwszych miejsc, 8 drugich i 6 trzecich.

Reklama

Studenci konkurowali ze sobą w trzech  głównych kategoriach. Były to kolejno "Gry", w którym  uczestnicy tworzą gry na platformy Windows (PC lub tablet), Windows Phone, Xbox albo sensor Kinect. "Innowacje", czyli kategorii skupiające innowacyjne i przełomowe projekty stworzone przy pomocy technologii oraz narzędzi Microsoft. Ostatnia kategoria to "Projekty Społeczne" - te przedsięwzięcia mają na celu ulepszanie globalnych problemów świata przy użyciu innowacyjnych technologii. Zwycięski zespół startował w kategorii Innowacje.

Planszówka na tablecie

Projekt o nazwie Multiboard to platforma pozwalająca na udostępnienie i uruchomienie gier planszowych w wersji elektronicznej. Uruchomienie gry odbywa się na wielu połączonych ze sobą urządzeniach mobilnych takich jak tablety i smartfony. Połączone urządzenia mobilne tworzą multimedialne i interaktywne środowisko dla graczy. Jednolity standard opisu gier pozwala szybko i tanio przenosić popularne gry oraz tworzyć nowe. Członkami zwycięskiego zespołu są Tadeusz Makuch, Aleksandra Olejniczak, Stefania Tempłowicz, Bartosz Matuszewski, a mentorem poznańskich studentów - Zbigniew Paszkiewicz.

- Uzyskanie tytułu drużyny narodowej w konkursie Microsoft Imagine Cup 2013 to dla nas ogromne zaskoczenie, ponieważ startujemy w tym konkursie po raz pierwszy. To tym bardziej wielkie osiągnięcie, ponieważ reprezentujemy uczelnię ekonomiczną, a nie tak jak większość drużyn uczelnie techniczne. Mamy asa w rękawie, którym zamierzamy zaskoczyć jury międzynarodowe na finałach światowych w Petersburgu - powiedziała Stafania Tempłowicz z TapBoarders.

Uczestnicy konkursu tworzą projekty technologiczne, adresując wymienione w Milenijnych Celach Rozwoju Narodów Zjednoczonych realne problemy, z jakimi borykamy się w skali świata, państw i regionów. W wyniku wieloetapowych eliminacji oraz finałów na poziomie poszczególnych krajów, wyłonieni zostają finaliści, którzy biorą udział w wieńczącym całoroczny konkurs finale światowym. Finały światowe są wielkim świętem innowacji oraz technologii i każdego roku odbywają się w innym miejscu na świecie. W roku 2010 to Warszawa gościła światowe finały Imagine Cup. W tym roku najlepsi uczestnicy będą mogli zmierzyć się ze sobą o nagrody z najwyższej w historii konkursu puli wynoszącej 300 000 dolarów.

- Jestem pod wrażeniem jakości i poziomu zgłoszonych projektów, a także ogromnego entuzjazmu uczestników. Tegoroczna edycja Imagine Cup potwierdza znakomitą opinię o młodych polskich programistach, którą cieszą się na całym świecie. Konkurs wymagał od studentów nie tylko pracy zespołowej i opracowania koncepcji projektu, ale też odpowiedniego przygotowania narzędzi i zaprezentowania wyników swojej pracy na każdym etapie. - powiedział Rafał Albin, dyrektor Działu Nowych Technologii (Developer & Platform Group) w polskim oddziale Microsoft.

Finały światowe Imagine Cup 2013 odbędą się w Petersburgu na początku lipca.

Poniżej prezentujemy dwa pozostałe najlepiej ocenione projekty w pozostałych kategoriach:

Kategoria Gry:

Nazwa drużyny: Ad Infinitum

Nazwa projektu: Idea

Mentor: Mariusz Chmielewski

Członkowie Karol Antczak, Krzysztof Antczak, Mariusz Kielan, Adam Banasiak

Uczelnia: Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie

Opis: Projekt Idea to nie tylko gra, ale cały system wiążący ze sobą komputer, konsolę Xbox, sensor kontroli ruchu Kinect, platformę internetową oraz Windows Azure. A wszystko po to, aby pomóc ludziom zwalczać ich lęki i fobie, które tak silnie potrafią wpływać na obniżenie komfortu życia. Ta gra ma za zadanie zmniejszyć poziom stresu i wprawić gracza w dobry nastrój, a przez to usunąć źródło fobii.

Kategoria Projekty Społeczne

Nazwa drużyny: We Code For Food

Nazwa projektu: Smart Farm

Mentor: Maciej Kopczyński

Członkowie Mariusz Dobrowolski, Marek Antoniuk, Łukasz Balukin, Wojciech Bancarzewski, Beata Osipiuk (projektant interfejsu)

Uczelnia: Politechnika Białostocka

Opis: Smart Farm jest to zintegrowany system zarządzania przedsiębiorstwem rolniczym, mający na celu zmniejszenie kosztów produkcji żywności. Projekt oparty jest o aplikację na smartfona i komputer, która w czasie rzeczywistym optymalizuje trasę maszyn rolniczych i koszty zużycia paliwa.

Łukasz Kujawa

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: TapBoarders | Imagine Cup 2013
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy