SAP dla małych i średnich firm
Na specjalnym pokazie podczas targów Infosystem 2002 Przedsiębiorstwo Informatyczne Yuma oraz SAP Polska zaprezentowały nowe rozwiązanie informatyczne przeznaczone dla małych i średnich firm - SAP VantageOne.
Rozwiązanie to oparte jest na systemie TopManage Pro, produkcie opracowanym i oferowanym dotąd przez izraelskiego producenta oprogramowania - firmę TopManage Financial Solutions LTD, przejętą w marcu tego roku przez SAP AG. Firma Yuma była jedynym przedstawicielem TopManage w Polsce. Obecnie Yuma współpracuje z SAP Polska przy wprowadzaniu na rynek następnej generacji tego systemu, już jako produktu wspieranego przez SAP, dostarczanego z typową dla SAP jakością i pewnością zwrotu z inwestycji.
Nowe rozwiązanie dla małych i średnich firm, oferowane przez SAP w ramach programu SAP Smart Business Solutions, zaspokaja podstawowe potrzeby związane z działalnością małych i średnich firm, takie jak prowadzenie księgowości, obsługa operacji bankowych, finanse, zarządzanie kontaktami z klientami, zakupy, sprzedaż, logistyka, rozwój produktów, a także raporty i analizy. Nowy produkt ponadto zawiera narzędzia analityczne zapewniające wgląd w parametry działalności firmy. Posiada również funkcje wspólnego reagowania na zdarzenia gospodarcze i rozwiązywania problemów w trybie online. Produkt udostępnia dodatkowo modyfikowalne raporty, prezentujące wybrane informacje w atrakcyjnym formacie.
Rozwiązanie jest proste w obsłudze. Posiada intuicyjny interfejs oparty na mechanizmie "przeciągnij i skojarz" (Drag&Relate), który zapewnia ścisłą integrację z aplikacjami biurowymi. Mechanizm "przeciągnij i skojarz" umożliwia przeciąganie w oknie aplikacji informacji z różnych źródeł i tworzenie powiązań między nimi.
Dużym atutem tego rozwiązania jest krótki czas jego wdrożenia np. implementacja wersji 10-stanowiskowej trwa ok. 4 tygodni.
Nowy produkt dla małych i średnich firm współpracuje z bazą danych Microsoft SQL Server oraz z systemem operacyjnym Microsoft Windows. Otwarta architektura tego rozwiązania pozwala na integrację z platformą e-biznesową mySAP.com, dzięki czemu istnieje możliwość skalowania aplikacji odpowiednio do tempa rozwoju przedsiębiorstwa oraz tworzenie instalacji mieszanych, zawierających obie rodziny produktów SAP.