Polacy na podium - Imagine Cup 2008

Portal INTERIA.PL był jedynym przedstawicielem polskich mediów obecnym w Paryżu przez cały czas trwania imprezy Imagine Cup. WSZYSTKIE INFORMACJE O IMAGINE CUP W RAPORCIE SPECJALNYM

Zespół Aero@Put z Politechniki Poznańskiej startujący w kategorii Projektowanie systemów wbudowanych zdobył trzecie miejsce. - Wielka ulga - oto, co czujemy - powiedział portalowi INTERIA.PL kilka minut po usłyszeniu wyników Imagine Cup, Mikołaj Małaczyński, lider zespołu Aero@Put. - To koniec pewnego etapu - dodając. Czy Aero@Put wystartuje za rok? - Jeśli będzie to tylko możliwe - z wielką chęcią - odpowiada Małaczyński.

Reklama

Zespół Together z Politechniki Poznańskiej startujący w dodatkowej kategorii Projektowanie Oprogramowania - Nagroda za Interoperacyjność również zdobył trzecie miejsce. Czteroosobowy zespół kończy studia, zatem start za rok nie będzie możliwy. - Jeśli zgłosi się do mnie kolejny zespół, wystartujemy - odpowiada natomiast Jacek Jelonek, mentor zespołu Together z Politechniki Poznańskiej.

Radosław Czyż z Politechniki Krakowskiej po 24-godzinnej walce z algorytmami nie znalazł się w pierwszej trójce (zdobył czwarte miejsce). Zwycięzcą w tej kategorii okazał się zawodnik z Ukrainy.

Imagine Cup to coroczny konkurs technologiczny organizowany przez firmę Microsoft. W tym roku brało w nim udział 200 tys. studentów. Do finałów w Paryżu dotarło 370 osób z 61 krajów. W zeszłorocznym Imagine Cup, którego finał odbył się w stolicy Korei Południowej, Polacy zajęli trzy pierwsze miejsca z dziewięciu kategorii konkursowych. - Imagine Cup stwarza możliwość dla studentów z całego świata, aby wykorzystać potęgę oprogramowania do rozwiązywania najtrudniejszych problemów świata - opowiada o konkursie S. Somasegar, starszy wice prezes odpowiedzialny za Dział Rozwoju w Microsoft.

Aero@Put wystartował w kategorii Systemy wbudowane. Zadaniem zespołu było przygotowanie urządzenia, które wykorzystuje oprogramowanie Windows CE. Każdy z projektów musiał wiązać się z tematem przewodnim konkursu: "Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga chronić środowisko". Studenci z Politechniki Poznańskiej przygotowali bezzałogowy helikopter, który umożliwia pomiar m.in. temperatury i stężenia dwutlenku węgla. Zebrane w ten sposób informacje można np. wykorzystać w rolnictwie.

Dokładne informacje o innowacyjnym projekcie Polaków - kliknij tutaj

Zespół

Piotr Kryger (IV rok informatyki na Wydziale Informatyki i Zadządzania PP),

Mikołaj Małaczyński (IV rok informatyki na Wydziale Informatyki i Zadządzania PP),

Piotr Ślęzak (IV rok Elektroniki i Telekomunikacji na Wydziale Elektroniki i Telekomunikacji PP),

Jakub Pawłowski (IV rok informatyki na Wydziale Informatyki i Zadządzania PP).

Wojciech Świtała (Mentor).

WSZYSTKIE INFORMACJE O IMAGINE CUP W RAPORCIE SPECJALNYM

Together - projekt 2getThere

Kategoria: Projektowanie Oprogramowania - Nagroda za Interoperacyjność W tej kategorii należało wykorzystać oprogramowanie do ułatwienia kontaktów między ludźmi. Obowiązkowym elementem było stworzenie oprogramowania, które pracuje nie tylko w środowisku Windowsa, ale i potrafi współpracować z innymi systemami. Nagroda pieniężna za pierwsze miejsce - 15 tys. dolarów.

Projekt opierał się na wykorzystaniu urządzeń mobilnych, takich jak PDA czy telefony komórkowe, w celu ułatwienia organizacji przejazdu bez konieczności umawiania się z dużym wyprzedzeniem. Jakie plusy przynosi to środowisku? Łączona podróż zmniejsza liczbę samochodów na drogach i tym samym emisję CO2 do atmosfery. Wystarczy, że wyślemy w świat wiadomość tym że mamy zamiar jechać z miejsca A do B, a osoby będące najbliżej nas zostaną o tym poinformowane. Jeśli kierowca o to poprosi, pasażer "dorzuci się" do benzyny. Nie trzeba twardej waluty - przelew będzie robiony przez telefon.

- W przeciwieństwie do innych tego typu rozwiązań, z 2getThere można korzystać na praktycznie każdej komórce - opisuje swój projekt zespół Together. Ich aplikacja została oparta na języku Java, znajdującym się na prawie każdym telefonie wyprodukowanym w ostatnich latach. Co ciekawe, program nie tylko da nam informację, czy kierowca pali, ale i porówna nasze gusta muzyczne.

Zespół

Dariusz Walczak, (Informatyka na Wydziale Informatyki i Zarządzania PP),

Tomasz Nowak (Informatyka na Wydziale Informatyki i Zarządzania PP),

Marcin Wrzos (Informatyka na Wydziale Informatyki i Zarządzania PP),

Piotr Sikora (Informatyka na Wydziale Informatyki i Zarządzania PP),

Marcin Ignac, Projektant interfejsu (Intermedia na wydziale Komunikacji Multimedialnej Poznańskiej ASP,

Jacek Jelonek (Mentor).

Do ostatniej chwili nie wiedzieliśmy, czy Radosław Czyż, startujący w kategorii Algorytm, pojawi się na forum. Jego zadaniem na Imagine Cup - zamiast przedstawienia konkretnego projektu - było rozwiązać przez 24 godziny (a raczej znaleźć najlepsze z możliwych rozwiązań) w dziewięciu narzuconych problemach optymalizacyjnych.

Czwartym reprezentantem Polski na Imagine Cup był zespół Demoscene Spirit z Poznania (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza) startujący w prestiżowej kategorii Projektowanie oprogramowania. W Paryżu zaprezentowali oni projekt Lifetracker. Niestety, zespołowi nie udało się wejść do finałów. LifeTracker to system telemetrii czasu rzeczywistego zwierząt. Umożliwia on zalogowanie się do systemu i obserwację zwierząt w trójwymiarowej symulacji.

Obecnie telemetria jest kłopotliwym i mało dokładnym procesem związanym wielogodzinnym, często także nocnym, spacerem badacza po lesie z ciężką anteną w ręce. Po zlokalizowaniu zwierzęcia jego pozycję oraz temperaturę spisuje się na kartce papieru, następnie przerzuca do komputera, a dopiero potem analizuje statystyki. LifeTracker w pełni to zautomatyzował.

Jak ogólnie Polacy wypadli na Imagine Cup 2008? Gdyby to była piłka nożna napisalibyśmy, że "spodziewaliśmy się więcej". Tylko że w piłce nożnej, ani w wielu innych sportach, zdobycie trzeciego miejsca jest dla nas nieosiągalne. Jest się z czego cieszyć. - Należy być dumnym z sukcesu w Systemach wbudowanych. Natomiast powinniśmy poradzić sobie znacznie lepiej w Projektowaniu oprogramowania - podsumowuje występ Polaków Tadeusz Golonka, jeden z dwóch polskich sędziów oceniających występy studentów.

- Z osobna - jesteście genialni. Razem - możecie wszystko - zwrócił się po raz kolejny do studentów Joe Wilson, odpowiedzialny z ramienia Microsoft za Imagine Cup.

Następna edycja Imagine Cup odbędzie się w Egipcie.

Dokładna lista zwycięzców - strona dalej

- Wysoki poziom prezentowany przez studentów i ich projekty jest dowodem na niesamowity poziom innowacji obecny w środowisku akademickim - podsumował wszystkie obecne na Imagine Cup pomysły S. Somasegar. Kto podbił Paryż?

KTO WYGRAŁ i JAKIEJ Z GŁÓWNYCH KATEGORII?

Projektowanie oprogramowania

Kategoria, w której używając technologii i narzędzi firmy Microsoft należało stworzyć innowacyjne, użyteczne aplikacje na platformę Microsoft Windows i Microsoft .NET Framework.

1. Australia

2. Słowacja

3. Węgry

Projektowanie systemów wbudowanych

Startując w tej kategorii, używając platformy Windows CE i sprzętu dostarczonego przez Microsoft, uczestnicy musieli zaprojektować i zbudować innowacyjne urządzenie, które rozwiąże najtrudniejsze problemy naszej planety.

1. Singapur

2. Irlandia, Chiny

3. Polska

Projektowanie gier

Stworzenie gry przy pomocy XNA Game Studio Express, powstałego z myślą o platformie Microsoft Windows i Xbox 360.

1. Brazylia

2. Belgia

3. Korea

Bitwa na umiejętności

Ta kategoria konkursu stawiła drużynę lub indywidualnych zawodników przed zadaniami, które trzeba była rozwiązać w ograniczonym czasie.

1. Francja

2. Rumunia

3. Chiny

Projekt Hoshimi

Tutaj trzeba było wykazać się umiejętnością tworzenia algorytmów sztucznej inteligencji odpowiedzialnych za zbudowanie strategii gry w środowisku 3D.

1. Rosja

2. Chiny

3. Ukraina

Algorytmy

Zawodnicy, który wybrali tę tematykę musieli stawić czoła serii łamigłówek, wyzwań programistycznych oraz zagadek algorytmicznych.

1. Ukraina

2. Węgry

3. Japonia

Fotografia

Ta kategoria konkursowa miała wyłonić fotografów, którzy najlepiej oddadzą tegoroczne motto konkursu.

1. USA

2. Austria

3. Chorwacja

Film Krótkometrażowy

Zaczynając od pomysłu, poprzez scenariusz, uczestnicy tej konkurencji musieli stworzyć film krótkometrażowy zgodny z motywem przewodnim Imagine Cup 2008.

1. Korea

2. Meksyk

3. Kanada

Projekt Interfejsu

Tworzenie atrakcyjnych wizualnie i wygodnych interfejsów, niezależnie czy jest to strona internetowa czy aplikacja, wymaga umiejętności i kreatywności.

1. USA

2. Kanada

3. Francja

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Chiny | paryz | nagroda | trzecie miejsce | informatyka | projektowanie | podium | Microsoft | Imagine | "Imagine"
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy