Pierwsze sukcesy Windows 7

Początkowa sprzedaż Windows 7 podobno "pobiła" wyniki Visty o 234 procent. Według danych NPD Group, połączenie rabatowej przedsprzedaży z brakiem aktywności promocyjnej związanej z wersją Ultimate spowodowało dość wysoka sprzedaż. O 82 procent wyższą niż w przypadku Visty.

- Sukces sprzedaży Windowsa 7 Microsoft zapewnił sobie wykorzystując widoczne działania marketingowe i oferując system w stosunkowo niewysokiej cenie w zamówieniach - wyjaśnił rzecznik NPD Stephen Baker. - Po pakiety oprogramowania Windows 7 ustawiały się kolejny chętnych - dodając.

Jednak Baker zauważa, że rynek sprzętu komputerowego od pewnego czasu zmagał się ze spadkiem sprzedaży. Sytuację uratowały serie powrotów uczniów i studentów do szkół w trzecim kwartale. - Łączna ilość sprzedanych komputerów z Windowsem wzrosła o 49 procent w stosunku do roku ubiegłego oraz o 95 procent w ciągu tygodnia przed wypuszczeniem na rynek nowej wersji systemu - powiedział Baker. - Ale wzrost sprzedaży komputerów kiedy na rynek wchodziła Vista jeszcze większy. Wówczas wzrost wynosił 68 procent w stosunku do poprzedniego roku, w ciągu tygodnia poprzedzającego premierę, sprzedaż poszła do góry aż o 170 procent. W ciągu pierwszego tygodnia od wydania na świat Visty, sprzedaż pecetów z Windowsem spadła o 6 procent.

Reklama

Różnice w sprzedaży Visty a Siódemki, Baker przypisał kombinacji wielu czynników.- Vista miała lekką przewagę na początku, kiedy jak zwykle styczeń okazał się lepszym odnośnie poziomu sprzedaży miesiącem niż październik. Inną przeszkodą, z którą musiał zmierzyć się Windows 7 był fakt, że statystyki sprzedaży komputerów ze starszymi systemami operacyjnymi (XP i Vista) już na starcie były wysokie, stanowiąc 20 procent sprzedaży. Dla porównania, kiedy na rynek wchodziła Vista, ta wartość wynosiła zaledwie 6 procent - dodał Baker.

PCArena.pl
Dowiedz się więcej na temat: NPD | procent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy