Microsoft wprowadza DirectX 11

Gigant z Redmond poinformował o pracach nad bibliotekami DirectX 11. Nowy zestaw funkcji API pojawi się na rynku jeszcze w tym roku, oferując dość sporo udogodnień technologicznych, z których na pewno skorzystają twórcy gier.

A skoro twórcy gier, to i typowy użytkownik, zwłaszcza jeśli lubi grać w gry. Co najważniejsze, DirectX 11 będzie kompatybilny wstecz ze sprzętem obsługującym DirectX 10. Dzięki temu posiadacze nowych kart graficznych nie będą podirytowani.

Microsoft wyjawił podczas imprezy Gamefest, która odbyła się w Seattle, że DirectX 11 zaoferuje nową technologię cieniowania (Shader Model 5.0), jak również sporo funkcji, dzięki którym procesor graficzny będzie mógł być wykorzystywany nie tylko do grafiki 3D, lecz także innych zastosowań. Redmond przyznał nawet, że GPU będzie mogło służyć jako "procesor dodatkowy".

Reklama

DirectX 11 ma także sprawić, że obiekty w grach będą wyglądały bardziej realistycznie. Poza tym posiadacze procesorów wielordzeniowych również mają być zadowoleni - gry wykorzystujące nowe API mają bowiem lepiej wykorzystywać tego typu układy.

CafePC.pl
Dowiedz się więcej na temat: Redmond | Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama