Microsoft utrudnia przejście na Windows XP?

Microsoft próbuje zwiększyć popularność Visty poprzez utrudnianie życia osobom chcącym korzystać z Windows XP - donosi branżowy serwis CRN.

Co prawda w połowie maja Bill Gates pochwalił się, że Windows Vista rozszedł się już w ponad 40 mln egzemplarzy, ale zapowiadana przez Microsoft rewolucja najwyraźniej odbywa się zbyt wolno - tak przynajmniej twierdzą przedstawiciele niektórych z firm.

W czym problem? Chcący przesiąść się z Visty na Windows XP (tzw. downgrade systemu) mają z tym spore problemy. Firmy w USA narzekają, że w celu dokonania downgrade'u z Visty na XP, trzeba zadzwonić na infolinię Microsoft i poprosić o specjalny klucz, który aktywuje starszy system operacyjny.

Reklama

Oznacza to, że użytkownik, który zakupił komputer z preinstalowaną wersją Visty, albo klient będący rozczarowany nowym systemem, musi prosić o pomoc giganta z Redmond. - Downgrade Visty na XP to jakiś kiepski dowcip - powiedziała jedna z osób zajmujących się sprzedawaniem komputerów w rozmowie z CRN. - Wszystko trzeba aktywować manualnie, a co jeśli nasz klient ma 100 komputerów? Wszystko robimy samemu, komputer po komputerze - dodał.

Proces zamiany Windowsa 2000 na Windowsa 1998 był znacznie prostszy - wspominają sprzedawcy. Nowe rozwiązania traktują oni jako próbę zatrzymania klienta przy Viście.

Nie wszyscy jednak narzekają - w Ameryce już pojawiły się osoby, które z chęcią (za drobną opłatą) przeprowadzą zmianę systemu na starszy za klienta. - Zajmę się tym za użytkownika, według mnie to nic trudnego, ludzie zwyczajnie marudzą - broni Microsoft David Stinner, prezes firmy US itek Group w wywiadzie z CRN. Po przeprowadzeniu procesu downgrade'u, Stinner i jego ludzie z chęcią zaoferują pomoc w przejściu na Vistę - oczywiście kiedy klient będzie na nią gotów.

Jak podaje CRN, Microsoft już został powiadomiony o całej sprawie. Firma obiecuje rozwiązać problem. Prawdopodobnie nastąpi to jeszcze przed końcem roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przejście | Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy