Gra, jakiej jeszcze nie było

Ruszył projekt Majestic - gra komputerowa, w której fikcja miesza się z rzeczywistością. Majestic to interaktywny thriller, jednak ze względu na rozmach przedsięwzięcia gra stanowi kamień milowy w rozwoju gier elektronicznych. Po wykupieniu abonamentu w Electronic Arts gracz bierze udział w rozwiązaniu kryminalnej zagadki dotyczącej tajemniczego spisku.

Podstawowym medium wykorzystywanym w komunikacji z graczem jest Internet (strony WWW oraz czaty i e-maile). Oprócz niego wykorzystane zostaną również telefony i faxy. Gracze mogą komunikować się ze sobą, a rozgrywka trwa praktycznie nieprzerwanie - tajemniczy telefon może nas obudzić nawet w nocy... Specjalny mechanizm wyszukiwawczy pozwoli na odnajdywanie stron WWW, stworzonych specjalnie na potrzeby gry. Będą na nich zamieszczane informacje dla graczy, jednak - jak mówią autorzy gry - uczestnicy rozgrywki nigdy nie będą mieć całkowitej pewności, czy dana strona jest częścią Majestic, czy może nie... Dzięki nowatorskiemu pomysłowi granica pomiędzy światem realnym, a światem gry będzie jeszcze bardziej rozmyta. Już dziś porównuje się Majestic do filmu Davida Finchera "Gra" - tyle tylko, że w wypadku kierowanego przez Electronic Arts projektu, to gracz jest bohaterem.

Reklama

Wymagania sprzętowe gry nie są wysokie (Pentium 166MHz, 32MB RAM, karta graficzna 4MB i połączenie z Internetem minimum 56Kb), jednak przed chętnymi na pasjonującą rozgrywkę stoi inna przeszkoda. Gra dostępna jest tylko i wyłącznie dla osób mieszkających w USA i Kanadzie.

Majestic jest reklamowane pod hasłem "It plays you" - tym samym ludzie z EA dają graczom do zrozumienia, że w odróżnieniu od "zwykłych" gier to nie oni będą sprawować kontrolę nad zabawą. Na pewno w Polsce również sporo osób chciałoby się poddać podobnej manipulacji, jednak biorąc pod uwagę wielkość oficjalnego rynku elektronicznej rozrywki w naszym kraju, będziemy musieli na to jeszcze bardzo długo czekać.

Źródło informacji: Electronic Arts, Agencja 4D

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama