BSA: Wiosenna edukacja antypiracka
Od marca 2002 r. rozpoczyna się nowa, edukacyjna kampania Business Software Alliance pod hasłem: "NA KRADZIONYCH PROGRAMACH MOŻNA SIĘ SPAAAARZYĆ". Założeniem tegorocznej akcji jest dotarcie do właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw oraz biur księgowych. Podczas wiosennej kampanii BSA przekaże właścicielom firm, księgowym oraz dyrektorom finansowym informacje o tym, jak istotne jest przestrzeganie praw autorskich producentów oprogramowania w podmiotach gospodarczych.
Informacje na temat ochrony własności intelektualnej dotrą z kilku źródeł do osób odpowiedzialnych za oprogramowanie w firmie. Przedstawiciele BSA odbędą rozmowę telefoniczną z właścicielami firm. Ponadto do grupy osób związanych z finansami i księgowością zostaną przesłane informacyjne materiały BSA.
Kampania rozpocznie się od rozmowy telefonicznej z właścicielami małych i średnich przedsiębiorstw. Osoby dzwoniące w imieniu BSA będą osobiście kontaktować się z przedsiębiorcami i pytać o aspekt legalności oprogramowania w ich firmach.
Celem rozmowy będzie zwrócenie uwagi na zgodność licencji ze sposobem użytkowania i instalowania oprogramowania w firmach. Podczas konwersacji rozmówcy będą powiadamiani o możliwości uzyskania szczegółowych informacji dotyczących licencjonowania oprogramowania oraz najbardziej korzystnych form zakupu licencji oferowanych przez producentów oprogramowania zrzeszonych w BSA.
Na życzenie osób zainteresowanych, Business Software Alliance udostępni informacje i prześle broszury:
* o narzędziach za pomocą których można dokonać spisu zawartości oprogramowania (audytu) na firmowych komputerach we własnym zakresie,
* o firmach, które zajmują się profesjonalnym przeprowadzaniem audytów,
* o sposobach zarządzania oprogramowaniem i licencjami w firmie oraz o nowych zasadach licencjonowania produktów.
Kolejnym działaniem będzie wysyłka materiałów BSA do kilku tysięcy biur finansowo-księgowych. Dyrektorzy finansowi są również odpowiedzialni za zakupy legalnego oprogramowania w firmach oraz mogą decydować o wydatkach związanych z uzupełnieniem braków w licencjach.
3 marca rozpocznie się emisja 4 programów poświęconych tematyce kradzieży własności intelektualnej w "Informatorze Prawnym". Program ten jest nadawany w każdą niedzielę w TV4 i jest powtarzany w poniedziałek.
Ponadto informacje o działaniach BSA będą emitowane w 20 audycjach w 60 lokalnych stacjach radiowych. Kampania BSA będzie również widoczna w prasie.
Wiosenna kampania BSA będzie trwać osiem tygodni.
***
Infolinia BSA - tel. (22) 434 34 34
www.bsa.org