20 lat minęło...

Mówiąc o ''klasyce wzornictwa'' prawdopodobnie przyjdzie nam na myśl Porsche lub dżinsy Levi Strauss. Ale to właśnie w roku 2002 przypada jubileusz 20 - lecia opracowania nieco skromniejszej ''klasyki wzornictwa'' jakim jest opakowanie na płyty CD.

Mówiąc o ''klasyce wzornictwa'' prawdopodobnie przyjdzie nam na myśl Porsche lub dżinsy Levi Strauss. Ale to właśnie w roku 2002 przypada jubileusz 20 - lecia opracowania nieco skromniejszej ''klasyki wzornictwa'' jakim jest opakowanie na płyty CD.

Niedoceniane ze względu na swoją prostotę, plastykowe opakowanie CD stało się jednak ważnym elementem na wartym miliony dolarów rynku komputerowym, muzycznym i multimedialnym. Opracowane przez Philips, opakowanie na płyty CD jest dzisiaj prawdopodobnie jedną z najpopularniejszych innowacji, obecnych w każdym domu i biurze. Często powtarza się, że konieczność jest matką wynalazków. Ta maksyma sprawdziła się w 1982 roku, gdy zespoły projektowe Philips i Sony połączyły wysiłki, aby opracować opakowanie na płytę kompaktową. Pod presją ograniczeń czasowych i budżetowych, zespół projektowy opracował projekt pudełka, które nazwano ''jewel case''. Praktycznie niezmienione od prawie 20 lat, opakowanie CD jest doskonałym przykładem innowacyjnego projektu dokładnie spełniającego potrzeby produktu

Reklama

(Enter)

Dowiedz się więcej na temat: 20 lat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy