Zarabiają miliony dzięki YouTube. Jak oni to robią?

W serwisie YouTube istnieje niewielka grupa, która zarabia miliony na publikacji swoich klipów. W jaki sposób utrzymują się ci ludzie?

Fenomen milionerów z YouTube opisał amerykański dziennik "New York Post". Według gazety, "setki osób zarabiają dzięki serwisowi co najmniej sześć cyfr rocznie" (czyli minimum 100 tys. dol.).

Reklama

Spora jest także grupa, która uzyskuje z YouTube co najmniej 40 tys. dol. rocznie (tyle wynosi w USA średnia pensja za 12 miesięcy). Do tego dochodzi prawdziwa elita - ludzie, którzy zarabiają więcej niż milion.

Kate Rose, przedstawicielka YouTube, powiedziała: "Jakkolwiek YouTube by sobie dobrze radził, nasi partnerzy radzą sobie jeszcze lepiej". Na tyle dobrze, że rezygnują ze swoich dotychczasowych zajęć i całkowicie poświęcają się produkowaniu klipów. Oczywiście rozkręcenie takiego nietypowego e-biznesu zajmuje sporo czasu - nawet kilkanaście miesięcy.

Administratorzy YouTube twierdzą, że partnerzy rozwinęli się w ostatnich latach. Początkowo byli to głównie wideoblogerzy nadający ze swoich sypialni czy ulubionych knajp. Dziś na YouTube można znaleźć dużo więcej praktycznych treści - np. wideoporadników kulinarnych czy materiałów instruktażowych dla fanów fitnessu. Wszystkich partnerów jest już 15 tys.

W jaki sposób generowane są zyski? Model biznesowy jest bardzo prosty. YouTube znajduje reklamodawców, umieszcza linki pod klipami wideo i pobiera opłaty za kliknięcia. Potem dzieli się z autorami filmów (ok. 50/50).

Nietypowe sposoby zarabiania na Sieci funkcjonują nie tylko w segmencie wideo. To samo dotyczy e-booków. Przykład daje Amanda Hocking, 26-letnia pisarka, która sama wydaje swoje książki w internecie. Hocking współpracuje z księgarnią Amazon. Za swoje e-booki bierze od 99 centów do 3 dolarów. Zatrzymuje ok. 70 proc. tych kwot - więcej niż znani pisarze współpracujący z prestiżowymi domami wydawniczymi.

Wojciech Wowra

Źródło: http://vbeta.pl

Dowiedz się więcej na temat: youtube

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje