Wojna ebook'ów - Sony wchodzi na rynek!

Sony zaprezentowało elektroniczną książkę, która ma przyćmić produkt Amazon, czyli Kindle'a. Produkt Sony nosi nazwę Daily Edition, która sugeruje jego codzienną przydatność.

Daily Edition jest wyposażony w moduł pozwalający na korzystanie z udogodnień technologii 3G i GSM. Oferuje także dotykowy panel, którego pozbawiony jest konkurencyjny produkt od Amazon.

Reklama

Posiadacze urządzenia Sony mają możliwość ściągania książek oraz magazynów z sieci. Urządzenie pozwala na przełączanie się z trybu czytelniczego na tryb umożliwiający oglądanie zdjęć. Do poruszania się po środowisku e-booka Sony służy palec lub stylus. Japoński gigant w ramach rozwoju urządzenia będzie proponował płatne aplikację, które będą poszerzały możliwości produktu.

Cena tego produktu to 400 dolarów, czyli o 100 "zielonych" więcej niż najtańszy Kindle. W zamian można połączyć się z Internetem na całym świecie, a nie tylko w USA jak w przypadku produktu firmy Amazon. Daily Edition nie wyposażono w zainstalowaną przeglądarkę internetową, wszelkie łączenia z siecią mają związek z żądaniami skierowanymi do dostarczycieli materiałów użytkowych: książki, gazety, magazyny, katalogi. Amazon posiada swój własny format - Mobipocket, który nie współpracuje z systemem od Adobe.

Ciekawym elementem jest możliwość wypożyczania książek z różnych bibliotek. Czas trwania takiej pożyczki określany jest na 21 dni. Aby zachować zgodność z prawem, wszystkie działania firmy są konsultowane z Amerykańskim Związkiem Sprzedawców Książek. E-book obsługuje wiele popularnych formatów w tym PDF oraz ePub, który współpracuje z serwerami Adobe. O udział w rynku walczy również firma Bookeen ze swoim produktem o nazwie Opus. Dodatkowym elementem, który podgrzewa atmosferę jest fakt, że firmy Adobe oraz Amazon walczą ze sobą o prawa do cyfrowych publikacji książek.

Dowiedz się więcej na temat: Amazon

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje