Suzuki SX4 S-CROSS: Technologie zapewniające bezpieczeństwo

Zaawansowane technologie, coraz szerzej stosowane w nowoczesnych samochodach, przyczyniły się nie tylko do zmniejszenia kosztów użytkowania pojazdów, ale także poprawiły bezpieczeństwo kierujących i pasażerów. Suzuki SX4 S-CROSS udowadnia, jak ważna jest symbioza pomiędzy inteligentnymi rozwiązaniami, a naszym pojazdem.

Graficzne komputery pokładowe, niezliczone liczby czujników, kamery, automatyczne światła i adaptacyjne tempomaty stanowią standard bezpieczeństwa u wielu czołowych marek samochodowych. Zaawansowane systemy bezpieczeństwa, które początkowo były domeną samochodów najwyższej klasy, dziś trafiają też do popularnych rodzinnych modeli. Świetnym przykładem takiego działania może być Suzuki SX4 S-CROSS.

Reklama

Nad wszystkim czuwa radar

Japoński producent zdaje sobie sprawę z potencjału technologii w bezpieczeństwie, postawił więc na systemy monitorujące. Jednym z nich jest tzw. radarowe wspomaganie hamowania, które wykorzystuje fale nadawane i odbierane przez czujnik radarowy umieszczony w przedniej części pojazdu. Za jego pomocą pojazd na bieżąco śledzi sytuację na drodze po to, by móc odpowiednio zareagować w chwili wykrycia zagrożenia. Jeśli podczas jazdy z prędkością wyższą niż 5 km/h system wykryje obecność pieszego (lub innego pojazdu) i oceni, że istnieje ryzyko kolizji natychmiast ostrzeże kierowcę za pomocą dźwięku i ikonki wyświetlanej pomiędzy zegarami. Gdy system uzna, że istnieje ryzyko kolizji, uruchomi hamulce (w lekkim stopniu) aby zasugerować kierowcy użycie hamulców. To jednak nie wszystko. Gdy reakcja kierującego będzie zbyt wolna lub samochód zacznie zbliżać się do przeszkody za szybko, system RBR (Radar Brake Support) nie tylko sam zwiększy nacisk hamowania, ale też zahamuje całkowicie. Wszystko w celu zminimalizowania skutków ewentualnej kolizji.

Radar systemu RBR współpracuje także z adaptacyjnym tempomatem ACC (Adaptive Cruise Control). Za jego pomocą Suzuki SX4 S-CROSS wykrywa odległość od pojazdu poprzedzającego i automatycznie dostosowuje prędkość. Dzięki temu kierowca może wybrać jedną z trzech odległości (długa, średnia, krótka), a samochód sam będzie się przemieszczać za innym pojazdem. W przypadku zmniejszenia prędkości przez auto jadące z przodu, Suzuki automatycznie przyhamuje, aby zachować bezpieczną odległość. System zachowa się podobnie gdy pas ruchu się zwolni - wtedy automatycznie zwiększy prędkość przejazdu do wartości zadanej przez kierowcę.

Radar to nie wszystko

Poza zaawansowanym systemem radarowym, Suzuki oferuje także inne rozwiązania, które zapewniają bezpieczeństwo. Jednym z nich jest dobrze już znany układ ESP, który, wraz z kontrolą trakcji, automatycznie przejmuje kontrolę nad silnikiem i hamulcami aby pomóc kierowcy utrzymać panowanie nad pojazdem w przypadku utraty przyczepności. Wśród standardowych systemów znajdziemy także ABS + EBD oraz system hamowania awaryjnego ESS, który podczas nagłego zatrzymania automatycznie uruchamia światła awaryjne.

Na pokładzie SX4 S-CROSS nie mogło również zabraknąć sporej liczby czujników, zarówno przednich, jak i tylnych. Wraz z dobrej jakości kamerą cofania bardzo ułatwiają parkowanie oraz manewry w ciasnych miejscach.

Bezpieczeństwo bierne

Oczywiście zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego to nie wszystko. Suzuki SX4 S-CROSS ofertuje także szeroki zakres udogodnień z zakresu bezpieczeństwa biernego. Wśród nich na pierwszy plan wychodzą poduszki powietrzne, a tych jest aż siedem! Oprócz standardowych czołowych i bocznych poduszek dla kierowcy i pasażera w nowym crossoverze Suzuki znalazły się także kurtyny powietrzne z lewej i prawej strony dla wszystkich pasażerów, a także poduszka kolanowa kierowcy. Również sama konstrukcja SX4 S-CROSS jest dobrze przemyślana. Nadwozie SX4 S-CROSS zostało oparte na opracowanej przez Suzuki strukturze TECT, zapewniającej wydajne pochłanianie i rozpraszanie energii w razie kolizji.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy