Studenci potrzebują waszych głosów - Imagine Cup 2011

Ruszyło głosowanie w kategorii "People's Choice Award" konkursu Imagine Cup 2011. Startują w niej drużyny z Polski, które zakwalifikowały się do finałowej rozgrywki, Trzeba im pomóc i zagłosować na nich w internecie.

Na polskich studentów można głosować na stronie imaginecup.com w sekcji People's Choice Award.

Drużyna: DemosceneSpirit, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza

Projekt:Trident

Trident to projekt, który pomaga w rozwiązywaniu problemów związanych z sytuacjami powodziowymi. Składa się z trzech modułów, z których każdy odpowiada innemu aspektowi tego zjawiska atmosferycznego:

- eLevee to system monitoringu wałów, który wykorzystuje DeltaTPR2 - sondy wilgotności gleby obecnie stosowane w rolnictwie. Sondy te pozwalają dokładnie wskazać segmenty gleby najbardziej narażone na nadmierne i groźne nasycenie wodą.

- TRIPS (TRIdent Parallel Simulations) pozwala na symulację powodzi na dużej powierzchni. Jest to moduł dostępny na Windows Azure i umożliwia skalowalność i dostępność z całego świata. Aplikacja wykorzystuje mapy wysokości NASA SRTM jako dane wejściowe, więc może symulować zalania prawie 80 proc. powierzchni Ziemi za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

Reklama

- PeoplesQuest - trzeci moduł Trident Umożliwia nawiązywanie kontaktu między powodzianami, organizacjami charytatywnymi i chętnymi do pomocy ludźmi, a to wszystko dzięki wykorzystaniu opcji uwierzytelniania portalu Facebook oraz narządzia Silverlight Bing Maps. powstało .

Te trzy moduły uzupełniają się wzajemnie. W konkretnym scenariuszu po ciężkich opadach moduł eLevee wykrywa wysokie ciśnienie hydrostatyczne i nasycenie wody wewnątrz wałów chroniących miasto. Dzięki tak wczesnemu ostrzeżeniu jest jeszcze czas, aby wzmocnić strukturę grobli w tym miejscu i zatrzymać wodę przed obszarem zabudowanym. PeoplesQuest w tym czasie pozwala zebrać ochotników do pomocy przy wzmocnieniu wałów. Dzięki uruchomionej jednocześnie symulacji można przewidzieć, które obszary należy ewakuować w pierwszej kolejności, jeśli woda przedostałaby się do miasta mimo podjętych działań.

Drużyna: WCY_TEAM, Wojskowa Akademia Techniczna

Projekt: COP4CE

COP4CE - Compact Operating Package for Critical Enagagements - to zaawansowany system wbudowany dedykowany służbom policyjnym i ratowniczym. W skład całego projektu wchodzi terminal COP4CE współpracujący z aplikacją Command Center.

Terminal COP4CE jest bezprzewodowym, kompaktowym urządzeniem komputerowym, przeznaczonym do pracy w terenie. Rozwiązanie pozwala na zdalne przekazywanie materiałów operacyjnych, takich jak nakazy przeszukania, ścieżki patrolowe i informacje o osobach zaginionych, a także wszelkich innych, szybko zmieniających się lub nieznanych z wyprzedzeniem, ważnych informacji.

System został zaprojektowany tak, by spełniał wszystkie normy poufności oraz integralności danych, również w przypadku, gdy terminal wpadnie w niepowołane ręce. Terminal COP4CE i jego urządzenia peryferyjne są zasilane przez zewnętrzny akumulator, który zapewnia dużą mobilność i wygodę. Aplikacja Command Center zapewnia komunikację z serwerem (np. ciągłą synchronizację i aktualizację danych) i odgrywa rolę Component Managera wszystkich modułów funkcjonalnych. Rozwiązanie pozwala z poziomu serwera dostarczyć użytkownikowi w terenie zaktualizowaną mapę, plany budynków, żywe obrazy/głosy itp., ale także nowe moduły funkcjonalne, które pierwotnie nie były załadowane na terminal (np. moduł udzielania pierwszej pomocy i moduł pomocniczy w diagnozowaniu terenu, tzw. field diagnostics helper). Terminal COP4CE jest dostosowany także pod względem rozmiarów i montażu do stroju funkcjonariusza. Niewielkie rozmiary eBox i odpowiednie rozmieszczenie urządzeń peryferyjnych nie przeszkadzają użytkownikowi, ponieważ nie zakłócają jego ruchu.

Drużyna: CodeRaiders, Politechnika Łódzka

Projekt: LifeCircle+

LifeCircle+ to nowoczesny system propagujący honorowe krwiodawstwo. Łączy on w sieć społeczną ośrodki krwiodawstwa oraz potencjalnych dawców po to, by lepiej odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie na krew ze strony potrzebujących. Głównym celem projektu jest właśnie zminimalizowanie problemu niedoboru krwi w punktach krwiodawstwa oraz zapewnienie odpowiedniej ilości krwi dla ofiar wypadków i katastrof poprzez propagowanie w sieciach społecznościowych idei krwiodawstwa.

Najważniejszą cechą systemu jest całkowicie nowatorskie podejście do problemu szybko rosnącego zapotrzebowania na transfuzje krwi. Wykorzystując nowoczesne technologie: elastyczność i wygodę, jakich dostarczają urządzenia mobilne oraz zjawisko social media, LifeCircle+ tworzy sieć łączności między ośrodkami krwi i dawcami krwi w taki sposób, że w każdej chwili system może zidentyfikować, gdzie znajduje się zarejestrowana w systemie osoba z pożądaną grupą krwi. W nagłych przypadkach pracownicy centrum krwiodawstwa mogą dzięki temu znaleźć ludzi, którzy znajdują się w danym obszarze i szybko się z nimi skontaktować. Aplikacja mobilna dla dawców krwi pełni funkcję centrum dowodzenia dla zarządzania procesem oddawania krwi.

Telefon komórkowy, czyli najbardziej uniwersalne narzędzie, używane praktycznie przez każdego na co dzień, posłuży do informowania użytkowników o bieżących wydarzeniach związanych z oddawaniem krwi, wskaże, gdzie jest najbliższe centrum krwiodawstwa itp. Dodatkowo, system promuje krwiodawstwo wykorzystując stronę fanów na Facebooku, pokazującą ranking najbardziej aktywnych dawców krwi. Dawcy będą mogli na bieżąco informować swoich znajomych o tym, że oddali krew. W ten sposób krwiodawstwo ma szansę stać się kolejnym tematem rozmów, a ludzie będą bardziej świadomi tego problemu.

Dzięki systemowi czas potrzebny do uzupełnienia krwi w centrach krwiodawstwa jest efektywnie krótszy. To z kolei sprawia, że można uratować więcej ludzi poszkodowanych w wypadkach.

Drużyna: Cellardoor, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza

Projekt: The Book of Elm

Opis projektu: Gra "The Book of Elm" ("Księga Elma") to interaktywna opowieść, która pozwala użytkownikom stawić czoła problemom współczesnego świata. Oferuje unikalne doświadczenie interakcji ze światem gry, za pomocą użycia cieni rzucanych przez obiekty umieszczone przed kamerą internetową lub kontrolowane na ekranie. Gracz steruje postacią Elma, który naprawia błędy popełnione przez ludzi. Gra została zbudowana na platformie Silverlight i działa z wykorzystaniem urządzeń multi-touch, dzięki czemu dostarcza użytkownikowi intuicyjnego interfejsu.

Głównym celem projektu jest zachęcenie ludzi do spojrzenia na książki świeżym okiem i zachęcenie tak do czytania, jak i do zabawy oraz nauki. Ponadto gra zachęca też do dbałości o środowisko w naszym codziennym życiu, co jest zgodne z przekazem książki, która była inspiracją dla powstania gry.

Gra jest dedykowana dla dzieci. Uczy je, że każdy może uczestniczyć w ochronie środowiska poprzez codzienne, proste czynności, takie jak oszczędzanie wody i energii elektrycznej. Gra odnosi się do koncepcji 3R: reduce (zmniejszaj zużycie), reuse (używaj powtórnie) i recycle (przetwarzaj).

Tegoroczne Imagine Cup odbywa się w Nowym Jorku. Polskę reprezentować będzie aż 21 studentów, którzy rywalizować będą w 5 różnych kategoriach konkursowych. Studenci zmierzą się z ponad setką innych drużyn z przeszło 70 państw. Polska zajęła drugie miejsce pod względem liczby kategorii, w których rywalizować będziemy w finałach tegorocznej edycji Imagine Cup.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: studenci | Imagine Cup | "Imagine" | Imagine
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy