Samsung na IFA 2016 - telewizory i sprzęt AGD

Samsung podczas konferencji na targach IFA 2016 pokazał najnowsze telewizory oraz swoją wizję sprzętu AGD przyszłości.

Telewizory i monitory z Quantum Dot

Samsung to jeden z największych producentów telewizorów, innowator i lider w wielu regionach świata. Na prezentacji przedstawiono statystyki, które tylko potwierdziły tę tezę. Quantum Dot, czyli technologia kropki kwantowej to nowy kierunek rozwoju wszystkich wyświetlaczy Samsunga i głównie na tym skupiała się cała konferencja. Firma wierzy, że właśnie to rozwiązanie jest przyszłością telewizorów i monitorów, co podkreślano na każdym kroku. Jako główne argumenty przemawiające za kropką kwantową wymienia się: rewelacyjne nasycenie kolorów, bardzo szeroki zakres tonalny i ponadprzeciętną żywotność.

Reklama

W związku z powyższym, wkrótce do sprzedaży ma wejść aż 19 modeli telewizorów SUHD bazujących na Quantum Dot, które będą miały wielkość od 43 do 88 cali. Warto wspomnieć, że na wszystkie z powyższych Samsung udziela aż 10-letniej gwarancji. Póki co nie wiadomo jednak na jakich warunkach będzie ona realizowana.

Zaprezentowano również serię zakrzywionych monitorów dla graczy CFG70 (24- i 27-calowe) oraz CF791 (34-calowy), także opartych o kropkę kwantową. Cechują się one bardzo dużym kontrastem, częstotliwością odświeżania 144 Hz i czasem reakcji na poziomie 1 milisekundy. Wszystkie monitory posiadają interfejs Samsung Gaming UX OSD dzięki któremu, podczas grania można uzyskać dostęp do pulpitu interfejsu użytkownika, na którym w jednym miejscu wyświetlane są wszystkie podstawowe ustawienia.

Samsung Family Hub i AddWash

Jeśli chodzi o AGD, Samsung również jest jednym z czołowych producentów, co przedstawiono na statystykach. Firma ma ambicję aby zrewolucjonizować ten rynek i uczynić go inteligentnym. Pierwszym krokiem do tego celu mają być lodówki z technologią Family Hub. Polega ona na tym, że urządzenia są wyposażone w duży, 21,5-calowy dotykowy ekran i szereg funkcji ułatwiających codzienną eksploatację. Mowa tutaj o wyświetlaniu godziny, dowolnych notatek i zadań zapisanych w kalendarzu.

Oprócz tego, użytkownik otrzymuje dostęp do specjalnie przygotowanej bazy przepisów, może zamawiać w sklepach internetowych brakujące produkty, a także uzyskiwać dostęp do podglądu zawartości lodówki z poziomu smartfona. Lodówki mogą być także źródłem kuchennej rozrywki, ponieważ jest także funkcja odtwarzania muzyki, a nawet filmów.

Interfejs lodówki bazuje na specjalnie zaprojektowanym systemie, który ma strukturę kafelkową, podobną do tej z mobilnego Windowsa. Pierwsze wrażenia z jego użytkowania nie są jednak pozytywne: przejścia pomiędzy aplikacjami są nienaturalnie wolne, a animacje często klatkują. Możliwe, że producent naprawi tę niedoskonałość w aktualizacjach.

Podczas konferencji przedstawiciele firmy pochwalili się, że technologia AddWash zapewniła jej pierwsze miejsce jeśli chodzi o sprzedaż pralek w kilku krajach. Postanowiono więc iść za ciosem, czego efektem jest plan rozwijania serii i dodawania funkcji AddWash to coraz większej ilości modeli.

Treści 4K Ultra HD i HDR

Na konferencji prasowej Won Jin Lee, Executive Vice President of the Visual Display Business w Samsung Electronics, zaprezentował platformę treściową Samsung Smart Hub oraz ogłosił zawarcie nowej współpracy w zakresie treści premium HDR, która pomoże wykorzystać pełen potencjał telewizorów SUHD Quantum Dot. Obejmuje to plany rozszerzenia na Stany Zjednoczone i Europę usługi Samsung TV Plus, która okazała się bardzo popularna w Korei Południowej.

Firma Amazon jako pierwsza rozpoczęła dostarczanie programów zgodnych ze standardem HDR, obsługiwanym przez telewizory Samsung. Obecnie w ofercie nadawcy znajdują się m.in cieszące się uznaniem i dużym zainteresowaniem produkcje, w tym Transparent, Man in the High Castle oraz Mozart in the Jungle. Z kolei Netflix od stycznia br. oferuje na polskim rynku chętnie oglądane seriale i filmy, takie jak Marco Polo, The Do-Over z Adamem Sandlerem czy The Ridiculous Six. Europejscy telewidzowie mogą oglądać powyższe produkcje w HDR za pomocą aplikacji Amazon Video oraz Netflix, a do końca roku obie platformy udostępnią łącznie ponad 300 godzin programów.

Kilku europejskich dostawców treści również przymierza się do emisji treści Ultra HD i HDR. Jeszcze w tym roku Insight TV i RTVE zaoferują nowe usługi zgodne z tymi standardami, natomiast Arte i Sky wprowadzić mają na europejski rynek nowe usługi UHD. Z kolei dotychczasowi partnerzy firmy Samsung - CHILI, Infinity i Videoload - rozszerzą ofertę swoich usług Ultra HD o standard HDR na początku przyszłego roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Samsung | IFA 2016
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy