Przyszłość reklamy wg Microsoft

Microsoft opatentował właśnie technologię, która pozwoli w niedalekiej przyszłości na wykorzystanie naszych danych biometrycznych do personalizacji reklam które będziemy oglądać.

Gigant z Redmond, który w reklamę inwestuje ok 6 mld. dolarów rocznie opisał nowy system dostarczania reklam.

Reklama

Identyfikacja wg. patentu Microsoft ma się odbywać przy użyciu kamer, czujników biometrycznych (np. czytniki linii papilarnych), ale również bardziej tradycyjnymi metodami, jak logowanie do systemu danego użytkownika. Komputer będzie śledzić to, co użytkownika interesuje (odwiedzone strony internetowe itp.), a następnie będzie wybierać te reklamy, które mogą wywołać zainteresowanie u potencjalnego klienta. Nie wiadomo na razie, kiedy system trafi do szarego człowieka, ale biorąc pod uwagę "siłę przebicia" tego typu reklamy, możemy się spodziewać tego w niedalekiej przyszłości.

Zapewne wielu z Was pamięta film "Raport mniejszości" z Tomem Crusem, gdzie bohater filmu w kilku scenach był zasypywany reklamami bezpośrednio skierowanymi do niego a wszystko to odbywało się w momencie, gdy znalazł się w zasięgu czujników odczytujących dane biometryczne z jego oczu. Cóż, wiele rzeczy które kiedyś wydawały się odległą przyszłością z filmu trafiło do naszego życia codziennego. Tak samo jest i w tym przypadku.

Dowiedz się więcej na temat: przyszłość | reklamy | Microsoft

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje